Prawie 12 tys. lokali publicznych w Polsce płaci za muzykę
Właściciele prawie 12 tys. lokali publicznych w Polsce podpisali w ubiegłym roku umowy ze Związkiem Producentów Audio Video dotyczące odtwarzania muzyki. To trzy razy więcej niż w 2004 roku.
W 2008 roku umowy ze Związkiem Producentów Audio Video dotyczące publicznego odtwarzania muzyki podpisali właściciele dokładnie 11 788 sklepów, klubów, restauracji i innych punktów usługowych tego typu. Ogółem zawarto 5 554 porozumień dotyczących tej kwestii. W porównaniu z 2004 rokiem ilość umów zwiększyła się pięciokrotnie, natomiast liczba objętych nimi lokali wzrosła trzy razy.
- Właściciele zdali sobie sprawę, że legalne odtwarzanie muzyki po prostu się opłaca, przyciągając klientów i zwiększając obroty, a łamanie prawa nie jest nikomu na rękę - komentuje Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV. Kierowana przez niego instytucja szacuje, że w całym bieżącym roku właściciele 15 tys. lokali publicznych podpiszą 8 tys. umów dotyczących odtwarzania muzyki.
Dołącz do dyskusji: Prawie 12 tys. lokali publicznych w Polsce płaci za muzykę