SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Prezes Mediów Regionalnych podsumowuje 2006 rok

Joanna Pilcicka - Prezes Mediów Regionalnych odpowiada na pytania portalu Wirtualnemedia.pl.

Zbliża się koniec bieżącego roku, czas na podsumowania. Jaki był 2006 rok dla rynku polskiej prasy?

Na pytanie portalu Wirtualnemedia.pl odpowiada Joanna Pilcicka - Prezes Mediów Regionalnych.

W 2006 roku byliśmy świadkami kilku wydarzeń, które w znacznym stopniu wpłynęły na rynek prasy codziennej.
Niespodzianką okazał się sukces wydawanego przez koncern Axel Springer Polska „Dziennika”, zwłaszcza w kontekście wycofania się Michała Sołowowa z projektu nowego tytułu ogólnopolskiego oraz ogłoszonej kilka miesięcy wcześniej decyzji Agory o zamknięciu „Nowego Dnia”, który jako „gazeta środka” – tabloid z aspiracjami opiniotwórczymi, miał wypełnić rynkową lukę.

Ostra konkurencja „Dziennika” z „Gazetą Wyborczą” nie tylko zainicjowała zmiany jakościowe oraz walkę cenową, ale przeniosła się także do sieci – oba tytuły mocno zaangażowały się w rozwój swoich portali internetowych.

Dla nas istotnym wydarzeniem tego roku był również zakup Orkla Media przez brytyjski fundusz Mecom oraz zmiana nazwy naszej grupy wydawniczej na Media Regionalne.

Człowiek lub ludzie, którzy w mijającym roku wywarli największy wpływ na rynek?
Zgodziłabym się z wyborem tygodnika „Time”, który tytuł człowieka roku przyznał internautom. To oni tak naprawdę są tymi, którzy kierują dziś mediami i mają na nie największy wpływ. W coraz większym stopniu dzieje się tak także w Polsce, o czym świadczy rozwój portali internetowych i serwisów społecznościowych.

Dołącz do dyskusji: Prezes Mediów Regionalnych podsumowuje 2006 rok

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl