SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Program Gawryluk przegrał z konkurencją, ale zyskiwał widzów

Pilotowany przez cztery czerwcowe środy program publicystyczny "Dorota Gawryluk Konfrontacje" cieszył się mniejszą popularnością niż propozycje emitowane przez w tym czasie przez konkurencję, ale widownia i udział w rynku audycji rosły z odcinka na odcinek.

Cztery pilotowe odcinki programu Doroty Gawryluk obejrzało w Polsacie 750 tys. widzów, co dało stacji 12,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Oglądalność audycji zwiększała się z odcinka na odcinek - pierwsze wydanie przyciągnęło przed ekrany 541 tys. osób, a ostatnie - 914 tys. osób. Rósł także jej udział w rynku.

Wszyscy 4+
16-49
Data AMR SHR % SHR %
04-06-2008 541 231 10,31% 8,12%
11-06-2008 739 541 12,13% 9,22%
18-06-2008 809 957 12,50% 10,96%
25-06-2008 914 393 14,62% 14,81%
średnia 750 345 12,47% 10,86%


W czasie nadawania programu "Dorota Gawryluk Konfrontacje" (środy 23.15) Polsat znalazł się jednak dopiero na czwartym miejscy w rynku telewizyjnym. Liderem pasma była Jedynka (1,3 mln widzów; filmy fabularne i "Droga do wolności"), dalej uplasowały się Dwójka (1 mln; filmy fabularne i dokumentalne, "Panorama") i TVN (990 tys.; filmy fabularne).

Rok temu w tym paśmie Polsat miał jednak lepsze wyniki - 990 tys. widzów i 15,34 proc. udziału.


Wszyscy 4+
Stacja AMR SHR %
TVP 1 1 299 046 21,73%
TVP 2 1 012 475 16,94%
TVN 986 358 16,50%
Polsat - Dorota Gawryluk Konfrontacje 750 345 12,47%


Program Doroty Gawryluk oglądali najchętniej mężczyźni, widzowie w średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi i dużych miast.



AFF ADH %
Płeć Mężczyźni 110 53,18%

Kobiety 90 46,82%
Wiek 4- 9 30 1,85%

10- 15 51 3,90%

16 - 19 49 3,02%

20 - 24 65 5,77%

25 - 29 45 3,83%

30 - 34 123 9,69%

35 - 39 81 5,42%

40 - 44 110 7,22%

45 - 49 129 9,96%

50 - 54 106 8,74%

55 - 59 178 12,79%

60+ 151 27,80%
Wlk.miasta Wieś 102 39,02%

< 50 tys. 87 20,57%

50-100 tys. 84 7,50%

100-200 tys. 128 10,21%

> 200 tys. 109 22,69%
Zawód Top management 127 10,54%

Pracownicy szczebla średniego 72 9,69%

Pracownicy fizyczni i rolnicy 95 18,69%

Emeryci 154 39,83%

Inne 65 21,25%
Wykształcenie Podstawowe 103 45,40%

Średnie 116 34,86%

Wyższe 117 13,99%

Inne 42 5,75%


Na reklamach nadawanych wokół programu Polsat zarobił 1,37 mln zł (dane cennikowe bez rabatów).

Program Gawryluk nie zniknie z anteny Polsatu?
Decyzję czy ostatecznie program Doroty Gawryluk zagości na stałe w ramówce Polsatu po wakacjach podejmie zarząd stacji. - W czasie rozmowy z zarządem prezentowałem bardzo konsekwentnie opinię, że publicystyka nie może zniknąć z dużej anteny Polsatu - tłumaczy nam Marek Markiewicz, szef pionu informacji i publicystyki w Polsacie. Podkreśla on, że dobrą pognozoą dla programu na jesień jest fakt, że z odcinek na odcinek jego wyniki oglądalności rosły. Markiewicz chciałby, aby docelowo audycja Gawryluk emitowana była nie później niż o 22.15.

Dołącz do dyskusji: Program Gawryluk przegrał z konkurencją, ale zyskiwał widzów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl