Program Gawryluk przegrał z konkurencją, ale zyskiwał widzów
Pilotowany przez cztery czerwcowe środy program publicystyczny "Dorota Gawryluk Konfrontacje" cieszył się mniejszą popularnością niż propozycje emitowane przez w tym czasie przez konkurencję, ale widownia i udział w rynku audycji rosły z odcinka na odcinek.
Cztery pilotowe odcinki programu Doroty Gawryluk obejrzało w Polsacie 750 tys. widzów, co dało stacji 12,47 proc. udziału w rynku telewizyjnym - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Oglądalność audycji zwiększała się z odcinka na odcinek - pierwsze wydanie przyciągnęło przed ekrany 541 tys. osób, a ostatnie - 914 tys. osób. Rósł także jej udział w rynku.
Wszyscy 4+ | 16-49 | ||
Data | AMR | SHR % | SHR % |
04-06-2008 | 541 231 | 10,31% | 8,12% |
11-06-2008 | 739 541 | 12,13% | 9,22% |
18-06-2008 | 809 957 | 12,50% | 10,96% |
25-06-2008 | 914 393 | 14,62% | 14,81% |
średnia | 750 345 | 12,47% | 10,86% |
W czasie nadawania programu "Dorota Gawryluk Konfrontacje" (środy
23.15) Polsat znalazł się jednak dopiero na czwartym miejscy w
rynku telewizyjnym. Liderem pasma była Jedynka (1,3 mln widzów;
filmy fabularne i "Droga do wolności"), dalej uplasowały się Dwójka
(1 mln; filmy fabularne i dokumentalne, "Panorama") i TVN (990
tys.; filmy fabularne).
Rok temu w tym paśmie Polsat miał jednak lepsze wyniki - 990 tys. widzów i 15,34 proc. udziału.
|
Wszyscy 4+ | |
Stacja | AMR | SHR % |
TVP 1 | 1 299 046 | 21,73% |
TVP 2 | 1 012 475 | 16,94% |
TVN | 986 358 | 16,50% |
Polsat - Dorota Gawryluk Konfrontacje | 750 345 | 12,47% |
Program Doroty Gawryluk oglądali najchętniej mężczyźni, widzowie w
średnim wieku i starsi oraz mieszkańcy wsi i dużych miast.
|
|
AFF | ADH % |
Płeć | Mężczyźni | 110 | 53,18% |
Kobiety | 90 | 46,82% | |
Wiek | 4- 9 | 30 | 1,85% |
10- 15 | 51 | 3,90% | |
16 - 19 | 49 | 3,02% | |
20 - 24 | 65 | 5,77% | |
25 - 29 | 45 | 3,83% | |
30 - 34 | 123 | 9,69% | |
35 - 39 | 81 | 5,42% | |
40 - 44 | 110 | 7,22% | |
45 - 49 | 129 | 9,96% | |
50 - 54 | 106 | 8,74% | |
55 - 59 | 178 | 12,79% | |
60+ | 151 | 27,80% | |
Wlk.miasta | Wieś | 102 | 39,02% |
< 50 tys. | 87 | 20,57% | |
50-100 tys. | 84 | 7,50% | |
100-200 tys. | 128 | 10,21% | |
> 200 tys. | 109 | 22,69% | |
Zawód | Top management | 127 | 10,54% |
Pracownicy szczebla średniego | 72 | 9,69% | |
Pracownicy fizyczni i rolnicy | 95 | 18,69% | |
Emeryci | 154 | 39,83% | |
Inne | 65 | 21,25% | |
Wykształcenie | Podstawowe | 103 | 45,40% |
Średnie | 116 | 34,86% | |
Wyższe | 117 | 13,99% | |
Inne | 42 | 5,75% |
Na reklamach nadawanych wokół programu Polsat zarobił 1,37 mln zł
(dane cennikowe bez rabatów).
Program Gawryluk nie zniknie z anteny
Polsatu?
Decyzję czy ostatecznie program Doroty Gawryluk zagości na stałe w
ramówce Polsatu po wakacjach podejmie zarząd stacji. - W czasie
rozmowy z zarządem prezentowałem bardzo konsekwentnie opinię, że
publicystyka nie może zniknąć z dużej anteny Polsatu - tłumaczy nam
Marek Markiewicz, szef pionu informacji i publicystyki w Polsacie.
Podkreśla on, że dobrą pognozoą dla programu na jesień jest fakt,
że z odcinek na odcinek jego wyniki oglądalności rosły. Markiewicz
chciałby, aby docelowo audycja Gawryluk emitowana była nie później
niż o 22.15.
Dołącz do dyskusji: Program Gawryluk przegrał z konkurencją, ale zyskiwał widzów