SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

“Prosto w serce” z Muchą słabiej od “Majki”, 63 mln zł z reklam

Pierwszy sezon telenoweli “Prosto w serce” z Anną Muchą w roli głównej miał mniej widzów niż emitowany rok wcześniej w tym paśmie serial “Majka”. Produkcja dała jednak TVN drugie miejsce w rynku. Wpływy z reklam to 63 mln zł.

Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że po pięciu i pół miesiącu emisji średnia widownia telenoweli „Prosto w serce”, nadawanej w dni powszednie o godz. 17.55, wyniosła 2,39 mln osób. Przełożyło się to na 20,75 proc. udziału TVN w grupie 4+ i 22,14 proc. w komercyjnej 16-49.

Rok wcześniej w tym samym paśmie stacja nadawała telenowelę “Majka” (jej przerwa wakacyjna zaczęła się tydzień wcześniej). Śledziło ją codziennie więcej widzów, bo 2,8 mln przy udziale w rynku wynoszącym 23,72 proc. i 27,03 proc. (więcej na ten temat).

>>> Anna Mucha i Filip Bobek w serialu “Prosto w serce” - fotogaleria

Mimo spadku widowni w paśmie, w czasie emisji “Prosto w serce” telewizja TVN zajmowała nadal drugie miejsce w rynku w grupie 4+. Kanał ustępował jedynie TVP 1 nadającej wtedy „Klan”, której udział wynosił 27 proc. Za TVN plasowały się Polsat (“Dlaczego ja”, “Pierwsza miłość”; 17,81 proc.) oraz TVP 2 (programy lokalne, „Panorama”; 10,81 proc.). W grupie komercyjnej TVN zajęła także drugie miejsce, ale liderem z nieznaczną przewagą był Polsat.

Przychody reklamowe z wyemitowanych dotychczas premierowych odcinków telenoweli wyniosły 63,3 mln zł. Dla porównania, w tym samym okresie rok wcześniej “Majka” zarobiła 62 mln zł, ale miała o pięć odcinków mniej (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Dane telemetryczne pokazują, że serial z Anną Muchą oglądały głównie kobiety (71 proc. widowni), widzowie powyżej 50. roku życia, mieszkańcy miast i osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.

>>> “Pierwsza miłość” zarobiła dla Polsatu 178 mln zł

“Prosto w serce” to opowieść o miłości opuszczonej przez matkę, energicznej dziewczyny, Moniki Milewskiej, zarabiającej na życie jako bokserka (w tej roli Anna Mucha) oraz przystojnego i bogatego właściciela firmy deweloperskiej Artura Sagowskiego (Filip Bobek). Serial jest adaptacją argentyńskiej produkcji “Sos mi vida”.

Kolejne odcinki “Prosto w serce” stacja TVN pokazywać będzie od września. Serial ma się zakończyć pod koniec roku.


Widownia “Prosto w serce” miesiąc po miesiącu

Miesiąc Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
styczeń 2 653 994 18,95% 20,40%
luty 2 788 576 20,24% 21,85%
marzec 2 614 844 21,07% 22,41%
kwiecień 2 170 647 21,26% 22,84%
maj 1 958 227 21,90% 23,34%
czerwiec 2 001 461 23,20% 23,64%
Średnia 2 394 955 20,75% 22,14%


Oglądalność konkurencji w czasie emisji telenoweli

Stacja Wszyscy 4+ 16-49
AMR SHR % SHR %
TVP 1 3 122 886 27,00% 19,48%
TVN-Prosto… 2 394 955 20,75% 22,14%
Polsat 2 059 997 17,81% 22,18%
TVP 2 1 249 918 10,81% 8,34%


Profil widowni serialu

Profil TVN ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 29,38% 61
Kobiety 70,62% 136
Wiek  4-9 2,23% 38
 10-15 4,03% 59
16 - 19 3,29% 59
20 - 24 3,98% 51
25 - 29 6,32% 71
30 - 34 7,08% 85
35 - 39 6,49% 88
40 - 44 6,02% 94
45 - 49 6,48% 94
50 - 54 11,10% 138
55 - 59 11,81% 152
60+ 31,16% 154
Wlk. miasta Wieś 28,05% 72
< 50 tys. 24,63% 102
50-100 tys. 11,70% 136
100-200 tys. 11,17% 138
> 200 tys. 24,44% 121
Zawód Top management 5,97% 69
Pracownicy średniego szczebla 17,17% 114
Pracownicy fizyczni i rolnicy 16,74% 84
Emeryci 40,19% 156
Inni 19,93% 65
Wykształcenie Podstawowe 50,26% 111
Średnie 33,53% 113
Wyższe 9,95% 79
Inne 6,26% 49


 

Dołącz do dyskusji: “Prosto w serce” z Muchą słabiej od “Majki”, 63 mln zł z reklam

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nick
W grupie komercyjnej przegrali z Polsatem, który nadaje plastikową Pierwszą miłość, czyli porażka.
0 0
odpowiedź
User
po
Serial Prosto w serce jest najbardziej tandetnym serialem TVN-u!!! Brzydula oraz Majka były o wiele lepsze. Wydaje mi się że stacja po zakończeniu serialu nie będzie emitować w tym paśmie żadnego już serialu. Moim zdaniem nie opłaca się ponieważ seriale w tym paśmie mają niską oglądalność.
0 0
odpowiedź
User
Marcin
ja oglądałem na TVN HD
0 0
odpowiedź