SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

RASP rozmawiał z Arskom o sprzedaży „Przeglądu Sportowego”

Wiosną br. Ringier Axel Springer Polska prowadził rozmowy z agencją marketingową Arskom dotyczącą sprzedaży praw do „Przeglądu Sportowego” - podała Wirtualna Polska. RASP wydaje „PS” od 11 lat, natomiast ostatnio skupia się na rozwoju w internecie.

Według ustaleń Sportowefakty.wp.pl Ringier Axel Springer Polska i Arskom nie doszły na razie do porozumienia co do sprzedaży „Przeglądu Sportowego”, ponieważ RASP oczekuje za tytuł ok. 11 mln zł, natomiast Arskom jest gotowa zapłacić o połowę mniej.

- Nie prowadzimy obecnie żadnego projektu sprzedażowego dot. naszych tytułów - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Agnieszka Skrzypek-Makowska, group communications manager w RASP. Natomiast Rafał Romaniuk, od niedawna prezes agencji Arskom, powiedział WP, że firma w najbliższym czasie zamierza ograniczyć obecność na rynku prasowym, z którego ma jedynie promil swoich wpływów. Jest to związane m.in. z dużymi problemami Ruchu, który obsługuje ok. 30 proc. kolportażu prasy w Polsce.

Arskom wydaje dwa miesięczniki

Rafał Romaniuk w agencji Arskom pracuje od połowy ub.r., przedtem przez 7 lat był związany z Ringier Axel Springer Polska. Początkowo pracował tam w redakcji „Przeglądu Sportowego” (pełnił funkcje od dziennikarza do zastępcy redaktora naczelnego i szefa działu internetowego), a potem objął stanowisko dyrektora zarządzającego segmentem sportowym.

Agencja Arskom od ponad pięciu lat wydaje dwa miesięczniki: piłkarski „FourFourTwo” i lifestylowy magazyn dla mężczyzn „Stuff”. Prawa do obu tytułów przejęła od wydawnictwa Ginza Media Group.

Przede wszystkim Arskom realizuje projekty marketingowe dla branży sportowej.

„Przegląd Sportowy” od 11 lat wydawany przez RASP

W połowie ub.r. Ringier Axel Springer Polska sprzedał firmie Whizz ukazujący się w południowej części Polski dziennik „Sport”. Nowy właściciel odświeżył szatę graficzną gazety oraz zatrudnił jej kilku doświadczonych dziennikarzy, m.in. Adama Godlewskiego (poprzednio w „Piłce Nożnej”) i Mateusza Migę (poprzednio w „Przeglądzie Sportowym”).

Z kolei wydawaniem „Przeglądu Sportowego” Ringier Axel Springer Polska (do 2010 roku działający w naszym kraju jako Axel Springer) zajmuje się od jesieni 2007 roku, przejął tytuł od Marquard Media Polska.

Jesienią 2013 roku gruntownie zreorganizowano redakcję „PS”. Szefem zespołu został Michał Pol, a jego pierwszym zastępcą - Przemysław Rudzki. W połowie ub.r. Pol objął funkcję szefa segmentu sportowego RASP, a na stanowisku redaktora naczelnego „PS” zastąpił go Rudzki.

Obecnie newsroom sportowy Ringier Axel Springer Polska przygotowuje treści do „Przeglądu Sportowego” i jego serwisu internetowego (m.in. kilka programów wideo, głównie o piłce nożnej), sekcji sportowej Onetu i działu sportowego „Faktu” (w tym ostatnim ukazują się m.in. skrócone wersje tekstów z „PS”).

Jeśli wydawca zrezygnowałby z „Przeglądu Sportowego”, newsroom zostałby znacząco uszczuplony. W redakcji dziennika znaczące zwolnienia ostatni raz przeprowadzono wiosną 2015 roku.

W ciągu ostatnich 10 lat sprzedaż „Przeglądu Sportowego”, tak samo jak innych dzienników drukowanych, mocno zmalała - ze średnio 64,3 tys. egz. w 2008 roku do 23,8 tys. egz. w pierwszych trzech kwartałach br.

Sportowefakty.wp.pl podały, że „PS” jest nadal rentowny, ostatnio zanotował 2 mln zł rocznego zysku.

Według badania Gemius/PBI w listopadzie br. serwis internetowy „Przeglądu Sportowego” zanotował 2,39 mln realnych użytkowników i 17,59 mln odsłon.

RASP stawia na internet

Ringier Axel Springer Polska w ostatnich latach stawia na rozwój w internecie. Od trzech lat produkuje sporo programów wideo (m.in. emitowane od poniedziałku do piątku „Onet rano”), prowadzą je m.in. Jarosław Kuźniar, Bartosz Węglarczyk, Iwona Kutyna i Andrzej Stankiewicz.

W połowie 2016 roku firma uruchomiła polską wersję Business Insidera. Wiosną ub.r. za pozostałe 25 proc. udziałów Grupy Onet zapłaciła Grupie TVN 185 mln zł. Pod koniec 2016 roku przejęła platformę Jakdojade.pl, a w lipcu br. - 44 proc. udziałów spółki No Fluff Jobs zarządzającej serwisem z ogłoszeniami pracy w branży IT. - Mamy na oku kilka akwizycji w sektorze cyfrowym. Nie planujemy uruchomienia nowych tytułów prasowych - mówił rok temu portalowi Wirtualnemedia.pl Mark Dekan, prezes Ringier Axel Springer Polska.

Dołącz do dyskusji: RASP rozmawiał z Arskom o sprzedaży „Przeglądu Sportowego”

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Rolka papieru
Tak długo, jak długo Przegląd Sportowy będzie tak faktycznie Przeglądem Piłkarskim, to ta gazetka będzie się zwijać ...sama :D
odpowiedź
User
AAA
Tak długo, jak długo Przegląd Sportowy będzie tak faktycznie Przeglądem Piłkarskim, to ta gazetka będzie się zwijać ...sama


Uważasz że grono kibiców reszty gierek jest aż tak duże i chętne do codziennego zakupu gazety? Nie bądź śmieszny. Kto to by czytał? Lanserzy w biało-czerwonych kapeluszach z siatkówki?

I tak niepiłkarskich stron jest w PS dużo.
odpowiedź
User
martini
Sprzedaż PS spada, bo niepotrzebnie zrezygnowano z informacji lokalnych. Tak, jak kiedyś robiło Tempo czy aktualnie Sport. Zamiast mobilizować dziennikarzy ciągle zmniejsza się pewne sprawy "mobilizacyjne". Piłka jest najpopularniejsza, ale wiele informacji, zwłaszcza terenowych jest opóźnionych, dawanych po tym jak napiszą media lokalne. Vide Korona czy Pogoń.
odpowiedź