“Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”
Większość tygodników opinii zanotowała w maju br. spadki sprzedaży w stosunku do maja ub.r., gdy trwała kampania wyborcza, a najwięcej stracił “Przekrój”. Największym wzrostem pochwalić się może “Wprost”. Liderem został “Gość Niedzielny”, w czołówce “Uważam Rze”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że sprzedaż ogółem “Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”) w maju br. wyniosła 147 140 egz. i była o 5,58 proc. wyższa niż w maju 2010 roku. Tytuł ten dzięki temu awansował z pozycji drugiej na pierwszą.
Na drugą lokatę z pierwszej spadł tygodnik “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem w piątym miesiącu br. ukształtowała się na poziomie 131 384 egz., co oznacza spadek o 6,41 proc. względem maja 2010 roku.
>>> W górę “Gazeta Polska” i “Gość Niedzielny”, “Newsweek” stracił 40 proc.
Trzecie miejsce w zestawieniu zajął wprowadzony na rynek w lutym br. magazyn “Uważam Rze” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy w piątym miesiącu br. wyniósł 128 228 egz. W kwietniu br. tygodnik ten zajmował także trzecie miejsce.
Liderem wzrostu był plasujący się na pozycji piątej “Wprost” (AWR “Wprost”), którego sprzedaż ogółem poszła do góry o 32,07 proc. do 84 165 egz. Sporo (30,67 proc.) zyskała też zajmująca kolejną pozycję “Gazeta Polska”.
>>> “Wprost” powalczy w sądzie o tytuł z “Wprost Przeciwnie”
Największy spadek zanotował natomiast siódmy w rankingu “Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój). Jego wynik w maju br. zmalał o 16,04 proc. do 31 840 egz.
ZKDP | maj | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 206 271 | 147 497 | 147 140 | 202 930 | 139 628 | 139 370 |
Polityka | 187 250 | 131 384 | 131 384 | 190 558 | 140 382 | 140 382 |
Uważam Rze inaczej pisane | 294 235 | 128 270 | 128 228 | - | - | - |
Newsweek Polska | 174 291 | 104 879 | 98 409 | 181 793 | 108 694 | 102 874 |
Wprost | 176 968 | 105 113 | 84 165 | 170 590 | 77 979 | 63 729 |
Gazeta Polska | 138 665 | 68 284 | 67 046 | 82 778 | 51 576 | 51 308 |
Przekrój | 74 000 | 37 650 | 31 840 | 85 000 | 43 734 | 37 924 |
Przegląd | 61 000 | 21 707 | 21 707 | 68 100 | 24 079 | 24 079 |
Tygodnik Powszechny | 41 471 | 22 579 | 17 126 | 39 495 | 22 504 | 17 741 |
Przewodnik Katolicki | 40 005 | 27 492 | 3 708 | 39 750 | 28 593 | 3 520 |
Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia br. widać, że wszystkie tygodniki zanotowały spadki sprzedaży ogółem. Najbardziej (o 16,69 proc.) poszła w dół sprzedaż “Gazety Polskiej”.
ZKDP | 2011 | |||||
maj | kwiecień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Gość Niedzielny | 206 271 | 147 497 | 147 140 | 210 771 | 158 956 | 158 603 |
Polityka | 187 250 | 131 384 | 131 384 | 192 600 | 134 278 | 134 278 |
Uważam Rze inaczej pisane | 294 235 | 128 270 | 128 228 | 327 267 | 133 221 | 133 215 |
Newsweek Polska | 174 291 | 104 879 | 98 409 | 174 183 | 107 156 | 100 531 |
Wprost | 176 968 | 105 113 | 84 165 | 177 159 | 111 359 | 90 526 |
Gazeta Polska | 138 665 | 68 284 | 67 046 | 138 749 | 81 739 | 80 477 |
Przekrój | 74 000 | 37 650 | 31 840 | 80 050 | 42 856 | 37 046 |
Przegląd | 61 000 | 21 707 | 21 707 | 61 050 | 22 713 | 22 713 |
Tygodnik Powszechny | 41 471 | 22 579 | 17 126 | 41 591 | 23 930 | 19 273 |
Przewodnik Katolicki | 40 005 | 27 492 | 3 708 | 40 504 | 30 074 | 3 781 |
Wśród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej liderem w maju br. był niezmiennie “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś), którego sprzedaż ogółem spadła o 6,36 proc. i wyniosła 346 512 proc.
ZKDP | maj | |||||
2011 | 2010 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 517 628 | 346 512 | 346 512 | 495 569 | 370 032 | 370 032 |
Forum | 29 613 | 15 620 | 15 620 | 31 423 | 18 811 | 18 811 |
ZKDP | 2011 | |||||
maj | kwiecień | |||||
Tytuł | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednorazowy | Rozpowsz. płatne razem | Sprzedaż ogółem |
Tygodnik Angora | 517 628 | 346 512 | 346 512 | 525 416 | 350 425 | 350 425 |
Forum | 29 613 | 15 620 | 15 620 | 30 960 | 18 230 | 18 230 |
Uwaga! Prezentowane w tekście tego artykule dane opierają się na wskaźniku “sprzedaż ogółem” - jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie. W tabelce umieściliśmy też wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
Dołącz do dyskusji: “Przekrój” stracił najwięcej, do góry “Wprost” i “Gazeta Polska”
Szykuje się ostra walka wśród sympatyzujących z PIS tygodników - Gość Niedzielny i Uważam Rze nie odpuszczą.
Szczególnie, że URze cały czas jest w tak niskiej cenie.
Gazeta Polska mocno radykalna, a np. Gość Niedzielny niedawno bardzo agresywnie bronił życińskiego.
Lewicowe gazety są bardziej "w jednym szeregu".