Puls 2 pięciokrotnie zwiększył widownię, 32 mln zł z reklam
Kanał Puls 2 w ciągu roku istnienia zanotował niemal pięciokrotny wzrost oglądalności względem pierwszych dni swojego nadawania. Wpływy reklamowe w tym okresie wyniosły 32 mln zł. Hitem stacji jest program “Spotkanie z balladą”.
Naziemny kanał Puls 2 nadaje od 19 lipca ub.r. Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że w pierwszym roku emisji jego średnia oglądalność wyniosła 37 tys. widzów, co przełożyło się na 0,61 proc. udziału w rynku w grupie 4+ i 0,58 proc. w grupie komercyjnej 16-49. Łącznie przez ten okres kanał dotarł do ponad 17 mln widzów.
Puls 2 |
Wszyscy 4+ |
16-49 |
||
Okres |
AMR |
SHR % |
AMR |
SHR % |
19-07-2012 - 18-07-2013 |
37 295 |
0,61% |
14 539 |
0,58% |
Oglądalność stacji rosła przez cały okres nadawania. W pierwszym tygodniu emisji, czyli od 19 do 25 lipca 2012 roku, średnio nowy kanał śledziło 12 tys. widzów, co przekładało się na 0,24 proc. udziału w grupie 4+ i 0,31 proc. w 16-49 (więcej na ten temat). Natomiast przez 18 pierwszych dni lipca tego roku średnia widownia minutowa Pulsu 2 wynosiła już 62 tys. osób, a udział stacji uplasował się odpowiednio na poziomie 1,20 proc. i 1,21 proc.
Puls 2 dostępny jest jedynie w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej oraz w sieciach kablowych (nie oferują go na razie platformy satelitarne). W październiku 2012 roku jego udział wśród kanałów z DVB-T wynosił 1,6 proc., co dawało stacji 12. miejsce (poznaj szczegóły) Natomiast w czerwcu br. kanał zajmował w tym rankingu już 9. miejsce, a jego udział wynosił 3,59 proc. (więcej na ten temat).
Najwięcej widzów na antenie Pulsu 2 zgromadził dotychczas nadany 6 kwietnia br. odcinek widowiska estradowo-kabaretowego “Spotkanie z balladą”, który obejrzało 450 tys. osób. Drugie miejsce zajął francuski serial dokumentalny “Gwiazdy pod lupą” (360 tys. widzów).
Top 5 pozycji w Puls 2 w okresie od 19.07.2012 – 18.07.2013 |
Wszyscy 4+ |
|||
Program |
Data |
Start |
AMR |
SHR % |
SPOTKANIE Z BALLADA /PROG.ROZR./ |
06-04-2013 |
19:56 |
450 699 |
2,86% |
GWIAZDY POD LUPA /SER.DOK.FRA./ |
11-05-2013 |
19:54 |
359 346 |
2,73% |
13 POSTERUNEK 2 /SER.KOM.POL./ |
30-05-2013 |
22:18 |
317 400 |
3,11% |
KRECIK/CZES.FILM ANIM./ |
24-02-2013 |
17:47 |
299 949 |
2,05% |
NAJGROZNIEJSZE ZWIERZETA SWIATA /SER.PRZYR.USA/ |
24-02-2013 |
11:56 |
282 420 |
2,45% |
Z danych cennikowych wynika, że wpływy reklamowe Pulsu 2 w pierwszym roku istnienia wyniosły 31,5 mln zł (dane bez rabatów).
W związku z urodzinami stacja na trzy dni zmieniła logo i rozpoczęła emisję specjalnego urodzinowego spotu (obejrzyj go i przeczytaj więcej).
Dołącz do dyskusji: Puls 2 pięciokrotnie zwiększył widownię, 32 mln zł z reklam