SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

PZPN ma nowe logo i hasło „Łączy nas piłka” (wideo)

Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował swoją nową identyfikację wizualną opartą na logo i haśle „Łączy nas piłka”. Przygotowała ją agencja SaltPepper Brand Design.

Nowe logo Polskiego Związku Piłki Nożnej ma przestrzenny kształt piłki, zarysowany za pomocą dynamicznego układu biało-czerwonych, połyskujących złotem szarf. W górnej części znaku szarfy układają się w kształt głowy orła. Dynamizm logotypu, podkreślony przez zwijające się wstęgi, symbolizuje emocje, rywalizację, otwartość i przejrzystość.

– Zbliżające się Euro 2012 to dobry moment, by odświeżyć znak PZPN tak, by stał się atrakcyjny dla mediów, kibiców i sponsorów – uzasadnia zmianę prezes związku Grzegorz Lato. Ponadto trójwymiarowy potencjał znaku zwiększa jego atrakcyjność i możliwości animacyjne, charakterystyczne dla zyskujących na znaczeniu mediów elektronicznych.


Według Piotra Gołosa, dyrektora departamentu spraw zagranicznych, marketingu i public relations PZPN-u, nowe logo ma nawiązywać do takich wartości, jak dynamizm, otwartość i profesjonalizm. – Symbolika orła jako pierwiastek narodowy była elementem obowiązkowym, a kolory nawiązują do poprzedniego logo – opisuje. Znakowi graficznemu towarzyszy nowe hasło PZPN-u: „Łączy nas piłka”.

– Nowe logo to efekt kilkumiesięcznych prac, poprzedzonych szeregiem badań marketingowych, które przysporzyły nam wiele ciekawych wniosków. Zmiana logotypu ma służyć również naprawie wizerunku związku i odzyskania zaufania społecznego – podkreśla Piotr Gołos.

Logotypy zaprojektowała agencja SaltPepper Brand Design, która wygrała rozpoczęty jesienią ub.r. konkurs zorganizowany przez PZPN (więcej na ten temat). O kosztach przedsięwzięcia przedstawiciele związku nie chcieli rozmawiać. – To tajemnica handlowa. Oczywiście pewne koszty ponieśliśmy, ale damy sobie radę – zamknął temat Lato.



Poprzez nową, bardziej atrakcyjną oprawę rozgrywek i innych produktów PZPN chce budować ich wartość marketingową. Nowy znak stanie się punktem wyjścia do stworzenia własnego programu merchandisingowego, opartego na sprzedaży gadżetów i pamiątek za pośrednictwem internetowego Klubu Kibica Reprezentacji Polski. 


Nowe logo w najbliższych czasie pojawi się we wszystkich materiałach korporacyjnych PZPN-u. Systematycznie będzie wprowadzane na bandy, ścianki do wywiadów i inne nośniki reklamowe. Odświeżony zostanie również layout strony internetowej i oficjalny newsletter.

W ramach procesu zmiany identyfikacji wizualnej zaprojektowano także logo dla rozgrywek Pucharu Polski, reprezentacji narodowej i fundacji PZPN.

– Dotychczas funkcjonowało wiele znaków, często różniących się kolorystyką i stylem. Zdarzało się, że logotypy rozgrywek nie były kojarzone z ich organizatorem. Utrzymanie logotypów we wspólnej stylistyce będzie bardziej atrakcyjne dla kibiców, sponsorów i mediów – argumentuje Grzegorz Lato.

Dołącz do dyskusji: PZPN ma nowe logo i hasło „Łączy nas piłka” (wideo)

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WoWa
Skandal i dramat. Dorobiona ideologia do kiepskiego, ale zapewne bardzo drogiego projektu. Wydumany, wtórny, kompletnie nieuniwersalny w użyciu na różnych tłach i fakturach, z zadęciem boguojczyźnianym i artystowskim, trudny do rozpoznania i odtworzenia dla kibica. Pokręcona krzyżówka symboli Orlenu i PiS-u. Opinie miłośników piłki na portalach informacyjnych, w których "logo" zaprezentowano jest jednoznaczna: paskudztwo i kolejny niewypał skompromitowanego PZPN-u.
0 0
odpowiedź
User
Mo
na forach piłkarskich zdania wyjątkowe podzielone. Wielu fanom piłki nożnej się podoba. Na forach designerskich, zdania raczej na tak
0 0
odpowiedź
User
Adamus
Bardzo eleganckie logo.
0 0
odpowiedź