SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Radio mniej z reklam. RMF FM mocno w dół (TOP 10)

W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam 4,4 proc. mniej niż rok wcześniej. Spory spadek przychodów reklamowych zanotowało RMF FM, za to duże wzrosty - Radio ZET, Tok FM i Eska Rock.

Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że RMF FM (Grupa RMF) w lipcu cennikowo zarobiło z reklam aż o 39,7 proc. mniej niż rok wcześniej. Głównie z powodu tak dużego spadku tej stacji wpływy reklamowe wszystkich rozgłośni zmalały w skali roku o 4,4 proc., podczas gdy w I półroczu były o 17,8 proc. wyższe niż rok wcześniej (zobacz szczegółowe dane).

>>> RMF FM i Radio ZET dalej tracą, zyskały Trójka i Eska Rock

Niewielki spadek - 5,1 proc. - cennikowych wpływów reklamowych zanotowała w lipcu Trójka (Polskie Radio), za to nieznaczne wzrosty - Eska Warszawa i Eska Wrocław (obie stacje: Grupa Radiowa Time) - 3 i 7,9 proc. Natomiast po kilkanaście procent więcej zarobiły z reklam Jedynka (Polskie Radio), Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) i Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - odpowiednio: 17,4, 12,4 i 10,4 proc.

>>> Sieci radiowe: rekordowy wzrost Radia Złote Przeboje, traci Audytorium 17

Jeszcze większe wzrosty cennikowych przychodów reklamowych osiągnęły w lipcu Radio ZET (Eurozet) i Tok FM (Agora) - 29,4 i 31,4 proc. Natomiast Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła aż o 67,4 proc. więcej niż rok wcześniej.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
WIRTUALNEMEDIA.PL VII.2012 VII.2011
Radio ZET 47 943 200 zł 37 048 920 zł
RMF FM 47 579 340 zł 78 886 290 zł
Program III Polskiego Radia 9 392 670 zł 9 895 650 zł
Program I Polskiego Radia 6 898 440 zł 5 874 890 zł
Eska Wrocław 4 767 508 zł 4 416 030 zł
Eska Rock 4 522 520 zł 2 701 980 zł
Tok FM 4 445 420 zł 3 383 395 zł
Eska Warszawa 3 732 280 zł 3 621 940 zł
Eska Poznań 3 441 770 zł 3 063 024 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 3 217 648 zł 2 913 532 zł
monitorowane stacje razem 221 488 608 zł 231 584 503 zł

Dołącz do dyskusji: Radio mniej z reklam. RMF FM mocno w dół (TOP 10)

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
super portal
dzisiaj jest 21 sierpnia a artykuł z 22 sierpnia... przeniosłem się w czasie. dziekuje Ci wirtualnemedia.... :)
jeśli te teksty są tak rzetelne jak daty to niezły smieciuch z tego portalu...

A merytoryczniej... Temat prosty. Zeta łyknęła Aflofarm a RMF nie ma nic od tego klienta. Ot cała tajemnica. Pytanie kto dał lepszy rabacik jest retoryczne :)

0 0
odpowiedź
User
super
Temat prosty. Zeta łyknęła Aflofarm a RMF nie ma nic od tego klienta. Ot cała tajemnica. Pytanie kto dał lepszy rabacik jest retoryczne
0 0
odpowiedź
User
Będę kochać RMF FM choćby nie wiem co.
Na pewno Radio ZET znowu coś przekręciło i tak wyszło.
Na pewno, przecież zawsze tak jest a Radiem ZET że kłamia aby sie tylko wyszło.
A RMF FM to solidna stacja, po prostu sa wakacje a rynek reklamowy w Polsce się pogasza, reklamodawcy coraz mnie wydawaja na reklamę.
0 0
odpowiedź