Program „Strefa kibica - Zima” w TVN24. „Nie zabraknie nowinek technologicznych”
Kanał informacyjny TVN24 wprowadzi do ramówki program „Strefa kibica - Zima”. Będzie nadawany od piątku do poniedziałku, począwszy od 19 listopada. Dzień później wystartuje Puchar Świata w skokach narciarskich.
W sobotę 20 listopada w Niżnym Tagile w Rosji dojdzie do inauguracji Pucharu Świata w skokach narciarskich. Magazyn „Strefa kibica - Zima” zadebiutuje już w piątek. Co zobaczymy w nowym programie? - Program będzie poświęcony sportom zimowym, głównie skokom narciarskim, a także innym dyscyplinom, takim jak biathlon czy narciarstwo alpejskie. Widzowie będą mogli zobaczyć wywiady ze sportowcami, relacje reporterów, statystyki czy komentarze zaproszonych gości oraz ekskluzywne materiały. Nie zabraknie nowinek technologicznych, jak np. rozszerzona rzeczywistość (technologia AR). Program będzie emitowany w TVN24 przez cały zimowy sezon w piątek, sobotę, niedzielę i poniedziałek o godz. 8:35 oraz w ramach wieczornego wydania „Dzień po dniu" (24.45) - informuje portal Wirtualnemedia.pl biuro prasowe TVN Grupy Discovery.
„Strefa kibica” podczas Euro 2020 i mundialu 2018
Na razie nadawca nie zdradza kto będzie prowadził program. Cykl „Strefa kibica” podczas Euro 2020 prowadzili: Joanna Kryńska, Łukasz Jedliński, Piotr Jacoń i Krzysztof Górlicki. Podczas zakończonej kilka miesięcy temu imprez cykl był nadawany dwa razy dziennie w ramach programów „Wstajesz i wiesz” (godz. 7.05) oraz „Fakty po południu” (16.40). Analogiczny program był dostępny na antenie TVN24 podczas mundialu w 2018 roku. Wówczas prowadzili go Olga Olesek i Łukasz Jedliński. Wtedy kanał informacyjny TVN Grupy Discovery nie miał praw do imprezy omawianej w cyklu. Dziennikarze i zaproszeni goście musieli więc skupiać się na analizach meczów i reakcjach kibiców.
PŚ w TVN Grupie Discovery
W pierwszej połowie października Discovery ogłosiło, że przedłużyło do końca sezonu 2025/26 umowę dotyczącą transmisji m.in. z Pucharu Świata w skokach i innych dyscyplinach narciarskich. Nadawca nie udzielił sublicencji Telewizji Polskiej do pokazywania zawodów w kanale otwartym, będzie transmitował konkursy w głównym TVN, Eurosporcie 1 oraz w Playerze. Umowa przedłużona przez Discovery Sports i pośredniczącą w sprzedaży praw firmę Infront obejmuje transmisje Pucharu Świata kobiet i mężczyzn w skokach narciarskich, narciarstwie alpejskim, biegach narciarskich, kombinacji norweskiej, snowboardzie, narciarstwie dowolnym, a także mistrzostw świata w narciarstwie klasycznym i alpejskim oraz zawodów ISU w łyżwiarstwie oraz biathlonowego World Team Challenge i letniego Grand Prix w skokach narciarskich.
TVN Grupa Discovery w różnych kanałach będzie nadawać również szereg programów specjalnych poświęconych skokom, m.in. w TVN i TTV. Studio w TVN przy transmisjach z Pucharu Świata w skokach narciarskich będą prowadzili Sebastian Szczęsny, który przechodzi z Telewizji Polskiej, oraz Damian Michałowski, związany z Radiem ZET i „Dzień dobry TVN”. W obsłudze reporterskiej znajdą się m.in. były dziennikarz „Faktów” TVN Krzysztof Skórzyński, Paweł Łukasik z TVN24 i Kacper Merk z Eurosportu.
- Chodzi o to, żeby robić to inaczej niż TVP. Chcemy dotrzeć do innych, nowych, młodszych widzów. Mają pomóc w tym dynamiczne relacje reporterskie i materiały. Nie chcemy, żeby obsługa zawodów ograniczyła się do „gadających głów” w studiu, które będą oceniać parabolę lotu Kamila Stocha - mówił portalowi Wirtualnemedia.pl dziennikarz Eurosportu, który pragnie zachować anonimowość.
W tym celu przed inauguracją Pucharu Świata w skokach narciarskich 20 listopada TVN zaprosi ekspertów do specjalnego studia (godz. 15.35). Magazyn „Prosto ze skoczni” dotyczący zawodów będzie emitowany w weekendy na antenie TTV (9.40 i 19.40), a program „Kroniki Pucharu Świata w skokach narciarskich” w czasie najlepszej oglądalności w TVN (19.30).
Według danych Nielsen Audience Measurement w minionym sezonie, od listopada ub.r. do marca br., turnieje Pucharu Świata w skokach narciarskich oglądało średnio 3,16 mln osób w TVP1, 622 tys. w TVP Sport i 976 tys. w Eurosporcie 1. W październiku br. udział w rynku TVN24 wyniósł 5,054 proc.
Dołącz do dyskusji: Program „Strefa kibica - Zima” w TVN24. „Nie zabraknie nowinek technologicznych”