Reklama „NIE” z Urbanem i Stalinem nie propaguje komunizmu (wideo)
Komisja Etyki Reklamy odrzuciła skargę na reklamę tygodnika „NIE” wykorzystującą wizerunki Jerzego Urbana i Józefa Stalina. W proteście oskarżono ją o propagowanie komunizmu.
Protest otrzymany przez Komisję Etyki Reklamy dotyczył reklamy tygodnika „NIE”, w której twarz Józefa Stalina zmienia się w oblicze Jerzego Urbana, czemu towarzyszy hasło „Urbana nie czytaj”. Autor skargi zarzucił spotowi, że „narusza prawo poprzez publiczne propagowanie ustroju totalitarnego – komunizmu”. Na podstawie protestu reklamie postawiono zarzuty nadużywania zaufania oraz braku wiedzy i doświadczenia odbiorców, w szczególności dzieci i młodzieży, a także sprzeczności z dobrymi obyczajami i poczuciem odpowiedzialności społecznej.
Odpowiedzialna za tę kampanię firma Urma, wydawca tygodnika „NIE”, zrezygnowała z możliwości odpowiedzi na te zarzuty. Natomiast Komisja Etyki Reklamy – po rozpatrzeniu sprawy – uznała je za bezpodstawne, nie dopatrując się w reklamie naruszenia dobrych obyczajów ani propagowania systemu totalitarnego. W konsekwencji instytucja oceniła, że przekaz nie łamie kodeksu branżowego.
Dołącz do dyskusji: Reklama „NIE” z Urbanem i Stalinem nie propaguje komunizmu (wideo)
,urban byl komuchem i pozostanie niech spada do moskwy