Reklama online zyskuje w Indiach
Internetowa reklama będzie w najbliższych latach najszybciej rozwijającym się segmentem na rynku medialno-rozrywkowym w Indiach.
W bieżącym roku indyjski rynek reklamy online osiągnie wartość 109 milionów dolarów. Do 2012 roku będzie on rósł na średnim rocznym poziomie 32 procent i wówczas jego wartość wyniesie 319 milionów dolarów - informuje na swojej stronie internetowej eMarketer, powołując się na raport organizacji FICCI (Federation of Indian Chambers of Commerce and Industry) i firmy PricewaterhouseCoopers (PwC).
Pomimo tak szybkiego wzrostu, nawet w 2012 roku internet będzie stanowił zaledwie niecały 1 procent całego rynku reklamowego w Indiach.
W sumie, cały indyjski rynek medialno-rozrywkowy (telewizja, film, prasa, radio, muzyka, gry, outdoor i internet) zanotuje średni roczny wzrost na poziomie 19 procent i w 2012 roku osiągnie wartość 33,5 miliarda dolarów.
Z raportu FICCI i PwC wynika, że najsłabszym formatem będzie tutaj muzyka, której sprzedaż w latach 2008 - 2012 zwiększy się rocznie średnio tylko o 2 procent (ze 177 do 232 milionów dolarów).
źródło: eMarketer
Dołącz do dyskusji: Reklama online zyskuje w Indiach