SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama radiowa o jedną trzecią w górę. Jedynka i Trójka dwa razy więcej

W lipcu br. polskie stacje radiowe cennikowo zarobiły z reklam średnio ok. jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Najbardziej - o ponad 100 proc. - zwiększyły się przychody reklamowe Jedynki i Trójki.

Dane Kantar Media (wcześniej Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że w lipcu br. cennikowe wpływy reklamowe wszystkich stacji radiowych bez autopromocji były o 31,4 proc. większe niż rok wcześniej. Z uwzględnieniem autopromocji ten wzrost wyniósł 33,7 proc., bo same wydatki na autopromocję zwiększyły się o 85,6 proc.

>>> Gazety z reklam w lipcu : „GW”, „Rz” i „Fakt” w dół, „Echo Miasta” i „SE” w górę

>>> „Gala” i „Świat Kobiety” reklamowo mocno w górę, „Polityka” ostro w dół

Ponad połowę przychodów reklamowych wszystkich rozgłośni zgarniają RMF FM (Grupa RMF) i Radio ZET (Eurozet). Pierwsza z tych stacji w lipcu zarobiła z reklam o 47,7 proc. więcej niż rok wcześniej, a druga - o 6,5 proc. więcej.

>>> Dużo więcej reklam w radiu, szczyt o 8 rano

Z kolei wpływy reklamowe I Programu Polskiego Radia były aż o 114,7 proc. większe niż w lipcu ub.r., a III Programu Polskiego Radia - o 110,9 proc. większe. Eska Rock (Grupa Radiowa Time) zarobiła na reklamach 89,9 proc. więcej niż rok wcześniej, a TOK FM (Agora) - 56,4 proc. więcej.

>>> Nowy cennik Radia ZET - reklamy droższe o 5,5 proc.

 
>>> Grupa RMF podnosi ceny reklam

Mniejsze od średniej dla całego segmentu wzrosty przychodów reklamowych zanotowały Eska Warszawa (Grupa Radiowa Time) - 27 proc., Złote Przeboje Pogoda Warszawa (Agora) - 19 proc., oraz Eska Poznań (Grupa Radiowa Time) - 6,7 proc. Natomiast Eska Wrocław (Grupa Radiowa Time) zarobiła z reklam 7,7 proc. mniej niż rok wcześniej.

Cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych (bez autopromocji)
  VII.2011 VII.2010
RMF FM 78 886 090 zł 53 394 120 zł
Radio ZET 37 048 920 zł 34 779 650 zł
Program III Polskiego Radia 9 881 730 zł 4 685 095 zł
Program I Polskiego Radia 5 874 890 zł 2 736 825 zł
Eska Wrocław 4 416 030 zł 4 785 122 zł
Eska Warszawa 3 621 940 zł 2 852 410 zł
TOK FM 3 383 395 zł 2 163 790 zł
Eska Poznań 3 062 904 zł 2 870 874 zł
Złote Przeboje Pogoda Warszawa 2 913 532 zł 2 448 275 zł
Eska Rock 2 701 980 zł 1 422 810 zł
monitorowane stacje razem 230 513 047 zł 175 480 042 zł
 
monitorowane stacje razem - z autopromocją 245 213 213 zł 183 400 143 zł
monitorowane tytuły razem - autopromocja 14 700 166 zł 7 920 101 zł


 

Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa o jedną trzecią w górę. Jedynka i Trójka dwa razy więcej

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Olek
kto jest liderem w wydawaniu reklam ? Pazerni na kasę.
0 0
odpowiedź
User
iksiński
w Trójce i Jedynce to jeszcze zasługa Hasińskiego , ciekawe jak będzie za rok kiedy za te stacje odpowiadać już będzie Siezieniewski...
0 0
odpowiedź