Reklama radiowa zmalała o 12 proc. Tylko Jedynka w górę, Trójka z największym spadkiem (TOP10)
W styczniu br. wydatki na reklamę w radiu zmalały rok do roku o 11,7 proc. Spadki przychodów odnotowały wszystkie rozgłośnie z czołówki. Tylko jedynka Polskiego Radia zarobiła więcej - wpływy z reklam zwiększyła o ponad 20 proc.
Wydatki na reklamę radiową w styczniu br. wyniosły 619,5 mln zł, czyli 11,7 proc. mniej niż w styczniu 2020 roku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej na reklamach zarobiło radio RMF FM - 190,6 mln zł, jednak było to 12,1 proc. mniej niż w styczniu ub.r.
Drugie na podium Radio Zet zmniejszyło przychody reklamowe o 8 proc., do 113,1 mln zł, a Program III Polskiego Radia zarobił 33,4 proc. mniej niż przed rokiem - 28,5 mln zł.
Z grona 10 stacji radiowych o największych przychodach reklamowych tylko Program I Polskiego Radia zanotował wzrost wpływów z reklam. Reklamodawcy wydali na spoty na jego antenie 24,8 mln zł, czyli 20,4 proc. więcej niż w styczniu 2020 roku.
Tok FM zarobiło na reklamach 17,8 mln zł (0,3 proc. mniej), Vox FM – 14,1 mln zł (9,8 proc. mniej), RMF Classic – 8,7 mln zł 913,7 proc. mniej), Eska Warszawa – 7,8 mln zł (11,3 proc. mniej), Eska Wrocław – 7,1 mln zł (14,4 proc. mniej), Eska Poznań – 7 mln zł (3 proc. mniej).
Liderem RMF FM
Według badania Radio Track od listopada ub.r. do stycznia br. RMF FM (Grupa RMF) miało 28,9 proc. udziału w rynku słuchalności, co wobec 28,5 proc. rok wcześniej oznacza wzrost o 1,6 proc.
Z kolei udział Radia ZET (Eurozet) zmalał rok do roku o 0,3 pkt proc. do 12,3 proc. (2,1 proc. w dół), a Radia Eska (Grupa Radiowa Time) - o 0,5 pkt proc. (5,9 proc.) do 7,4 proc.
Zdecydowanie największy spadek zanotowała Trójka (Polskie Radio), jej wynik poszedł w dół z 5,9 do 2,1 proc., czyli o 64,8 proc. To kolejny rekordowo niski udział rozgłośni - w czwartym kwartale miała 2,4 proc., od sierpnia do października - 2,9 proc., a od maja do lipca - 4,1 proc.
Dołącz do dyskusji: Reklama radiowa zmalała o 12 proc. Tylko Jedynka w górę, Trójka z największym spadkiem (TOP10)