SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklamy tygodnia: Tymbark, Duracell, Nike, fotoradary i PGE (wideo)

Do cotygodniowego zestawienia najciekawszych reklam portal Wirtualnemedia.pl tym razem wytypował jedną reklamę zagraniczną, trzy polskie i akcję społeczną. Są to: spot Duracella, kampanie Tymbarka, Nike, PGE oraz Głównego Inspektoratu Ruchu Drogowego.

Tymbark: najlepsze połączenie

Ciekawa kreacja reklamy outdoorowej to wciąż w Polsce rzadkość. Gigantyczne usta, słomka i butelka na pewno nie pozostaną niezauważone.

Maspex Wadowice rozpoczął w tym tygodniu kampanię reklamową promującą dwa orzeźwiające warianty napojów Tymbark: Malina-Mięta i Cytryna-Mięta. Działania prowadzone są na nośnikach reklamy zewnętrznej na ulicach największych miast (Kraków, Warszawa, Łódź, Poznań). Są to billboardy w dwóch wersjach: dwu i trójwymiarowej, w formie owocowych, malinowych lub cytrynowych ust, połączonych słomką z ogromną butelką napoju Tymbark. Towarzyszy temu hasło „Najlepsze połączenie”.

Jest to kontynuacja kampanii telewizyjnej rozpoczętej w połowie maja.

Agencje:  Brainbox (kreacja), Mindshare (media)

>>> Przeglądaj najciekawsze reklamy z Polski i zagranicy w naszym dziale Kreacje


Duracell: miś dla córki od ojca-żołnierza

Duracell to jak widać nie są zwykłe baterie. Emocjonalny i wzruszający film poruszył zapewne niejedno serce.

Produkująca baterie firma Duracell rozpoczęła kampanię opartą na prawdziwej historii jednej z amerykańskich rodzin. Pokazuje w niej relację między córką a ojcem żołnierzem, który przebywa na misji wojskowej.

Reklama pokazuje mężczyznę-ojca w mundurze wojskowym, w koszarach, który instaluje w pluszowym misiu baterie Duracell i nagrywa kilka zdań skierowanych do córki, mówiąc m.in. że ją kocha.

W kolejnym ujęciu pokazano jak dziewczynka rozpakowuje pudełko, w którym znajduje dużego pluszaka. Gdy naciska guzik na nim, słyszy słowa, które mówi do niej tato. Głos ojca wywołuje u niej wielką radość, natomiast powoduje wzruszenie na twarzy matki dziecka i żony żołnierza.Reklama powstała w związku z Dniem Niepodległości przypadającym w Stanach Zjednoczonych na 4 lipca. Oparta jest na prawdziwej historii Roberta Nilssona, kontrolera ruchu lotniczego, jego żony Denise i ich córki.

Agencja: Anomaly

 

>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl


Nike: Złam granice prędkości

Nike to dla wielu już kultowa marka sportowego obuwia. Tu nie tyle pokazano zalety produktu, co jego przeznaczenie. W akcję zaangażowano znanych sportowców, a dzięki Strusiowi Pędziwiatrowi reklama jest zabawna.

W nowej globalnej kampanii reklamowej Nike sportowcy z różnych dyscyplin wspólnie z bohaterem kreskówek Strusiem Pędziwiatrem zachęcają do regularnego biegania. Akcja przebiega pod hasłem „Nike So Fast”, które w Polsce brzmi: „Złam granice prędkości”.

W spocie występują m.in. koszykarz Kobe Bryant, tenisiści Serena Williams i Rafael Nadal, piłkarz Wayne Rooney oraz lekkoatleci Shelly-Ann Fraser-Pryce i Michael Johnson. Pojawia się też animowany Struś Pędziwiatr, znany z kreskówek „Looney Tunes”. Wszyscy zachęcają do regularnego biegania i ustanawiania swoich rekordów prędkości. W kampanii prezentowane są buty z serii Nike Zoom Air.

 

Akcja obejmuje też działania i treści w serwisie Nike.com. Dostępny jest tam ośmiotygodniowy plan treningowy, pomagający biegaczom o różnym stopniu zaawansowania w najszybszym pokonaniu mili. Plan zawiera zestawy ćwiczeń, motywującą muzykę, rady ekspertów i zabawne klipy ze Strusiem Pędziwiatrem i innymi bohaterami „Looney Tunes”. Z kolei w aplikacji Nike+ Training Club pojawiło się 12-tygodniowe wyzwanie biegowe. Kampania potrwa do końca sierpnia. Na początku lipca zaprezentowano pierwszy trening noszący nazwę „Ready, Set, Zoom” - autorstwa trenerki Marie Purvis. Następnie co dwa tygodnie udostępniane będą nowe zestawy ćwiczeń, przygotowane przez każdego z sześciu zaangażowanych w zadanie trenerów. Finał odbędzie się 30 sierpnia podczas globalnego wyzwania biegowego: Najszybszy Dzień na Ziemi. Reżyserem klipu jest Neal Brennan, współtwórca serii komediowej „The Chappelle Show”.

Agencje: Wieden + Kennedy (globalna kreacja), 180heartbeats + Jung v. Matt (polska adaptacja), Mindshare Polska (zakup mediów).



Główny Inspektorat Ruchu Drogowego: Zwolnij! Nie bądź baranem...na drodze

Fotoradary to zmora większości kierowców, ale gdyby nie one na polskich drogach mielibyśmy nie lada samowolkę i sytuację niczym na torze F1. I dobrze, że GIRD o tym przypomina.

Kampania „Bezpiecznie na drogach” promuje centralny system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, m.in. fotoradary. Ma na celu z jednej strony uświadomienie kierowcom konieczności przestrzegania przepisów ruchu drogowego, a z drugiej podkreślenie roli, jaką w poprawie bezpieczeństwa na drogach odgrywa system automatycznego nadzoru nad ruchem, obejmujący m.in. fotoradary.

Spoty i plakaty z akcji odwołują się do statystyk wypadków drogowych oraz wpływu na nie systemu automatycznego nadzoru nad ruchem. Ponadto wykorzystują sugestywną metaforę wyrażoną w haśle głównym: „Zwolnij! Nie bądź baranem… na drodze”.

 

Akcja w różnych mediach (telewizji, radiu, prasie, internecie i na outdoorze) potrwa do końca września. Ponadto zaplanowano m.in. pikniki informacyjne i konferencje eksperckie.

Agencja: Partner of Promotion

 


PGE Polska Grupa Energetyczna: ekologiczny mural na zaporze w Solinie

Każda kolejna reklama z nudnym głosem lektora w tle przeszła by niezauważona. Tymczasem PGE
przekonuje do wartości, z którymi chce być kojarzona poprzez zaangażowanie w nietypową akcję w jednym z bardziej znanych zakątków na południu Polski.

Na zaporze w Solinie powstaje ekologiczny mural - organizatorem przedsięwzięcia jest PGE Polska Grupa Energetyczna. Prace rozpoczęto 26 czerwca, a całość można podziwiać od 2 lipca.

Na ścianach tamy powstaje obraz wykonywan techniką clean (reverse) graffiti - tworzony jest za pomocą wody pod wysokim ciśnieniem i czyszczeniu poszczególnych warstw powstałego na przestrzeni lat osadu. W pracy nie są wykorzystywane żadne substancje chemiczne. Ekologiczna technika wykonania ma odzwierciedlać cele producenta energii elektrycznej.

Mural ma 91 metrów szerokości i 54 wysokości, dzięki czemu jest największym tego typu projektem na świecie. Do tej pory podobne obrazy powstawały jedynie na murach lub chodnikach. W wykonanie muralu zaangażowanych jest kilkanaście osób, a prace prowadzone są w dzień i w nocy. Obraz przedstawia charakterystyczne dla Bieszczad okazy fauny i flory. Powstawanie muralu i postępy prac można na bieżąco obserwować w osobnym kanale na YouTube.

Koncepcję i projekt obrazu przygotowała agencja Scholz & Friends oraz ilustrator Przemysław „Trust” Truściński. Artystycznej pracy na wysokości podjęła się ekipa Good Looking Studio.

 

Dołącz do dyskusji: Reklamy tygodnia: Tymbark, Duracell, Nike, fotoradary i PGE (wideo)

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Gie
Czy WM mogłyby poprosić o komentarz TVP, sprawdzić o co chodzi z reklamą którą firmuje ZUS a którą można zobaczyć na TVP INFO? W ciągu 10 minut widziałem ją chyba z 6 razy. Jest nawet o tym wątek na Wykopie.
0 0
odpowiedź