W 2021 roku ponad połowa Polaków stołowała się choć raz poza domem
Krajowy Instytut Mediów opublikował Badanie Założycielskie, z którego wynika, że w minionym roku 55,3 proc. Polaków co najmniej raz korzystało z usług gastronomicznych poza domem. - Z usług takich szczególnie chętnie korzystają młodzi ludzie - komentuje Maja Kurzelewska, szefowa departamentu badań i analiz KIM.
Z badania wynika, że najczęściej do restauracji, pubu, baru czy kawiarni wybierają się mieszkańcy miast powyżej 200 tys. mieszkańców (69,1 proc.) z czego 45,5 proc. deklaruje jedzenie na mieście co najmniej cztery razy w roku. Szczególnie chętnie z gastronomi korzystają osoby młode. W grupie 25-35 lat w restauracji, pubie, barze czy w kawiarni choć raz w ciągu ostatnich 12 miesięcy było 74,3 proc., w grupie13-18 lat – 72 proc., a w grupie19-24 lata - 70,9 proc.
Konsumpcja poza domem jest częściej wybierana przez osoby z wyższym wykształceniem (76,55 proc.); 51,3 proc. w tej grupie deklaruje korzystanie z gastronomii co najmniej cztery razy w roku. - Dane mówiące o korzystaniu z usług gastronomicznych poza domem wskazują, że nasze post pandemiczne potrzeby wychodzenia, spotykania się i kolektywnego spędzania czasu są bardzo silne. Z gastronomii szczególnie chętnie korzystają młodzi ludzie, dla których wspólnotowość jest bardzo ważna - komentuje Maja Kurzelewska, szefowa departamentu badań i analiz KIM.
Uwagę zwraca istotnie wyższy wynik dla mieszkańców Śląska i Małopolski, gdzie 64,8 proc. osób przynajmniej raz w ciągu ostatniego roku jadło poza domem. Dla porównania: w regionie północnym, obejmującym województwa kujawsko-pomorskie, pomorskie oraz warmińsko-mazurskie, odsetek korzystających z gastronomii wyniósł 47,2 proc.
Krajowy Instytut Mediów został powołany w grudniu 2020 r. przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. KIM powstał w odpowiedzi na potrzeby szeroko rozumianego rynku mediów w Polsce. Przedmiotem Badania Założycielskiego są zachowania konsumenckie dotyczące korzystania z telewizji, radia i Internetu oraz urządzenia służące do odbioru tych mediów. Badanie ma charakter ciągły, co pozwala na śledzenie zmian w czasie i obserwację trendów w odniesieniu do różnych mediów jednocześnie i na największą jak dotąd skalę w Polsce.
Dołącz do dyskusji: W 2021 roku ponad połowa Polaków stołowała się choć raz poza domem