SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reuters też będzie przygotowywał krótsze depesze

Reuters jest kolejną agencją informacyjną, która odtąd będzie preferowała krótszy i bardzie zwięzły sposób przekazywania informacji.

We wiadomości przesłanej do swoich pracowników szefostwo agencji Reuters wskazało na konieczność pisania znacznie krótszych i bardziej zwięzłych informacji niż dotychczas. Odtąd dziennikarze w USA mają przygotowywać głównie materiały krótsze niż 500 słów. Jedynie teksty autorskie oraz materiały uzyskane na wyłączność będą mogły tę granicę przekroczyć. Aby otrzymać zgodę na taki artykuł, dziennikarze będą musieli przekonać do tego swoich redaktorów oraz szefów działów.

Jako argument wskazano potrzebę przygotowywania większej liczby informacji. Dotychczasowe gabaryty materiałów zmniejszały tempo publikacji nowych depesz. Co więcej, zarząd agencji uważa, że w bardziej zwięzłej formie będą one i tak znacząco wyróżniały się na tle innych artykułów na dany temat. Krótsze publikacje miałyby natomiast być atrakcyjniejsze dla czytelników.

W ten sposób Reuters odpowiada na zmiany, jakie u siebie wprowadził jej największy konkurent - Associated Press. Redaktor zarządzający agencją, Brian Carovillano kilka dni temu przesłał do pracowników podobną wiadomość wyznaczając bardzo zbliżone limity (przeczytaj o tym więcej).

Dołącz do dyskusji: Reuters też będzie przygotowywał krótsze depesze

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl