RMF najchętniej słuchaną stacją 2005 roku
W ubiegłym roku RMF FM i Radio Zet, dwie największe stacje radiowe, zanotowały spory spadek udziałów w rynku radiowym.
Liderem rynku radiowego w 2005 roku było radio RMF FM. Jednak jak wynika z najnowszych badań instytutu SMG/KRC A Millward Brown Company w ubiegłym roku RMF FM i Radio Zet, dwie największe stacje radiowe w Polsce, zanotowały spory spadek udziału w rynku radiowym.
RMF FM straciło 1,8 proc. udziału w rynku a Radio Zet aż 2,3 proc..
Spadek słuchalności zanotowała również radiowa "Jedynka".
Z czterech największych ogólnopolskich stacji tylko "Trójka" poprawiła swoje wyniki.
Słuchalność stacji ogólnopolskich | ||||
|
2005 |
2004 | ||
|
Udział w rynku |
Zasięg dzienny |
Udział w rynku |
Zasięg dzienny |
RMF FM |
22,0% |
27,0% |
23,8% |
29,0% |
Radio Zet |
18,6% |
23,3% |
20,9% |
26,2% |
PR 1 |
14,6% |
15,7% |
15,6% |
17,2% |
PR 3 |
5,8% |
6,8% |
5,5% |
6,7% |
Radio Maryja |
2,5% |
3,9% |
2,4% |
b.d |
PR 2 |
0,6% |
1,1% |
0,6% |
b.d |
Bis PR |
0,4% |
0,7% |
0,3% |
b.d |
Wśród grup radiowych zdecydowaniem liderem jest spółka Time (Eska, Eska Rock i Vox FM), która coraz sprawniej odbiera słuchaczy rozgłośniom ogólnopolskim.
Słuchalność stacji ponadregionalnych w roku 2005 | ||
|
Udział w rynku (%) |
Zasięg dzienny |
Radio Wawa |
1,0% |
1,4% |
Radiostacja |
0,8% |
1,4% |
Radio TOK FM |
0,5% |
0,8% |
Grupy radiowe | ||
Grupa TIME [35] |
7,8% |
10,1% |
Audytorium [17] |
5,5% |
7,9% |
Grupa AGORA [27] |
4,4% |
5,8% |
Grupa AD.POINT [11] |
1,6% |
2,3% |
Dołącz do dyskusji: RMF najchętniej słuchaną stacją 2005 roku