Nakręcili dokumenty o Lewandowskim i Błaszczykowskim. Zysk trzy czwarte w dół
Produkująca głównie reklamy i teledyski firma Papaya Films, która ostatnio produkuje też filmy dokumentalne o polskich piłkarzach dla Amazon Prime Video, w 2023 roku zanotowała spadek przychodów o ponad 6 proc., a jej zysk poszedł w dół o 73 proc.
Papaya Films wypracowała w 2023 roku 134,46 mln zł przychodów, co wobec 143,88 mln zł oznacza spadek o 6,5 proc. Firma zajmuje się przede wszystkim produkcją reklam, teledysków oraz czołówek do filmów i seriali. Jeśli chodzi o spoty reklamowe, to w dorobku ma te dla marek McDonald’s, Porsche, Modivo, Visa, PKO BP, ING Bank Śląski, Play, Amazon, Netflix, Nivea, Nestle i G2A.
W ostatnich latach Papaya Films zajmuje się też produkcją dla platformy Amazon Prime Video filmów o polskich piłkarzach. Wiosną ub.r. premierę miał dokument o Robercie Lewandowskim, w lutym br. - o Kubie Błaszczykowskim, a niedawno zapowiedziano taki film o Wojciechu Szczęsnym. Z kolei dla Canal+ Polska firma zrealizowała drugi sezon serialu „Wilk” (premiera na początku ub.r.).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Na działalność operacyjną Papaya Films przeznaczyła w 2023 roku 132,25 mln zł, o 3,1 proc. mniej niż przed rokiem. Zdecydowana większość to koszty usług obcych, które zmalały ze 120,6 do 116,49 mln zł.
Z kolei koszty wynagrodzeń wzrosły z 9,38 do 9,95 mln zł, a ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych - z 719,3 do 751,2 tys. zł. Liczba etatowych pracowników firmy zmalała z 19 do 17. Większość osób pracujących przy jej realizacjach działa w modelu B2B, więc koszty takich współprac są klasyfikowane w kategorii usług obcych.
Wydatki na zużycie materiałów i energii zmalały z 1,34 do 1,28 mln zł, a koszty rodzajowe określone jako pozostałe - z 3,8 do 2,9 mln zł.
Zysk Papaya Films na dywidendę
Rentowność firmy osłabiły spadek wpływów finansowych z 202,4 do 8,6 tys. zł i wzrost kosztów finansowych z 77,3 do 215,4 tys. zł, a poprawiły wzrost pozostałych przychodów operacyjnych z 2,5 do 58 tys. zł i spadek wydatków w tym zakresie ze 117,8 do 42,1 tys. zł.
CZYTAJ TEŻ: Justyna Górniak nową CEO Papaya Films
Na poziomie operacyjnym zysk Papaya Films poszedł w dół z 7,23 do 2,23 mln zł, a w ujęciu netto - z 5,94 do 1,58 mln zł (przy spadku kwoty zapłaconego podatku dochodowego z 1,42 mln do 444,5 tys. zł).
Wiosną br. zmieniła się struktura własnościowa Papaya Films. Większościowym wspólnikiem dalej jest Kacper Sawicki, przy czym jego udział zmalał z 75 do 70,5 proc. Natomiast udział Pawła Bondarowicza spadł z 25, do 23,5 proc., a nowymi wspólnikami zostali Sebastian Jurczek i Jan Mukułowski.
Zeszłoroczny zysk udziałowcy przeznaczyli w całości na dywidendę.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022
Dołącz do dyskusji: Nakręcili dokumenty o Lewandowskim i Błaszczykowskim. Zysk trzy czwarte w dół