Rośnie konkurencja dla TP SA
Przejęcie przedsiębiorstwa Media Net Interactive
Zarząd spółki Przedsiębiorstwo Telekomunikacyjne Szeptel S.A. poinformował, że w dniu 31 grudnia 2004 roku doszło do ostatecznego i formalnego przejęcia przedsiębiorstwa spółki Media Net Interactive Sp. z o.o. Wydanie przedsiębiorstwa nastąpiło na podstawie umowy sprzedaży zawartej w dniu 4 listopada 2004 roku pomiędzy PT Szeptel S.A. oraz spółką Media-Net Interactive Sp.z o.o. z siedzibą w Warszawie. Umowa przewidywała przeniesienie całej aktywności gospodarczej Spółki Media Net Interactive do struktur SZEPTEL S.A. w taki sposób, aby zagwarantowana była ciągłość świadczonych usług dla klientów . Zakup przedsiębiorstwa sfinansowany został ze środków własnych Spółki SZEPTEL.
Media Net Interactive zajmował się integracją i tworzeniem usług dodanych dla klientów wszystkich operatorów telefonii mobilnej w Polsce, współpracując z większością liczących się mediów w kraju. Sprzedaż usług dodanych realizowana przez Media Net Interactive przed transakcją w skali rocznej była wyższa niż sprzedaż tradycyjnych usług telekomunikacyjnych świadczonych przez PT SZEPTEL S.A.. Efektem przejęcia przedsiębiorstwa Media Net Interactive jest wyraźna zmiana profilu prowadzonej przez SZEPTEL działalności poprzez znaczące jej rozszerzenie o nowe usługi. Integracja obu podmiotów zapewnia szereg synergii technicznych i funkcjonalnych, które zapewnią poprawę efektywności działania oraz przygotują spółkę do nowych wyzwań, jakie przyniesie upowszechnienie się dodanych usług multimedialnych.
Nabycie przedsiębiorstwa jest realizacją strategii spółki, polegającej na rozszerzeniu działalności o nowe segmenty usług telekomunikacyjnych, które umożliwiają uzyskiwanie wyższych marż niż przy usługach standardowych. Dzięki transakcji spółka szacuje, że uzyska w 2005 roku sprzedaż w wysokości c.a. 50 mln zł i zysk netto w wysokości c.a. 8 mln zł (stanowi to wzrost o 50% w stosunku do wyniku osiągniętego w roku 2004). Konsekwencją przejęcia jest zmiana nazwy z PT Szeptel S.A. na MNI S.A., do której doszło podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy w dniu 20 grudnia 2004 roku. W ocenie zarządu w najbliższych tygodniach powinno dojść do rejestracji zmiany w sądzie rejestrowym.
Zarząd spółki zwraca uwagę, że pełna migracja wszystkich przewidzianych umową przejęcia aktywności gospodarczych przedsiębiorstwa Media Net Interactive przebiegła bez zakłóceń. Nie doszło do żadnych znaczących zdarzeń mogących mieć wpływ na realizację planu przychodów przejmowanego przedsiębiorstwa. Proces pełnej konsolidacji struktur obu przedsiębiorstw został przeprowadzony do końca. Operacja połączenia dwóch przedsiębiorstw nie wymagała redukcji zatrudnienia, zapewniając wręcz szansę na nowe miejsca pracy. Dla realizacji wszystkich zadań SZEPTEL S.A. wraz podmiotami zależnymi zatrudnia aktualnie ponad 250 osób.
Wynikiem przejęcia przedsiębiorstwa Media Net Interactive jest powstanie pierwszej w Polsce i naszym regionie firmy giełdowej, której kluczowym przedmiotem działalności są usługi dodane (SMS oraz połączenia głosowe) realizowane z wykorzystaniem telekomunikacyjnych numerów dostępowych i taryf o podwyższonej płatności, powszechnie wykorzystywanych w usługach rozrywkowych i informacyjnych, a także przy wspieraniu akcji marketingowych.
Specjaliści z niezależnych ośrodków analitycznych szacują, że rynek usług dodanych jest warty w Polsce przeszło 120 mln euro (w Europie 10 mld euro). Ich zdaniem w ciągu najbliższych 3 lat wartość rynku niemal podwoi się. W Polsce dynamika powinna być jeszcze wyższa. Producenci aparatów z funkcjami multimedialnymi spodziewają się, że w 2005 roku ich sprzedaż wyniesie 5 mln sztuk. Media Net Interactive był jednym z liderów rynku, na którym był obecny od połowy roku 2001. SZEPTEL z początkiem roku 2004 rozpoczął z powodzeniem sprzedaż usług dodanych na wybranych rynkach europejskich, zapewniając sobie z działalności w Czechach, Niemczech, w Austrii i na Słowacji znaczące źródło przychodów.
Dołącz do dyskusji: Rośnie konkurencja dla TP SA