SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Rusza radiowa „Czwórka”

2 sierpnia br. Polskie Radio Euro zmieni nazwę na Polskie Radio Czwórka.  - To konsekwencja nazewnictwa pozostałych anten Polskiego Radia - mówi w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krzysztof Łuszczewski, szef anteny.

Nazwa „Polskie Radio Euro” funkcjonuje od 2008 roku, wcześniej rozgłośnia nosiła nazwę „Polskie Radio Bis”. Stacja powstała w 1994 roku i od samego początku adresowana jest do młodych słuchaczy. Na początku istnienia nadawano przede wszystkim audycje o charakterze popularno-naukowym, obecnie w programie przeważają: muzyka pop, najświeższe wiadomości z kraju i ze świata, a także liczne informacje sportowe.

W przeszłości z rozgłośnią było związanych wielu dziennikarzy znanych dziś w świecie medialnym, m.in. Radek Brzózka, Maciek Rock, Tomasz Michniewicz oraz Kamil Dąbrowa. Przez pewien czas dyrektorem Radia Bis był Jacek Sobala, ostatnio szef radiowej Trójki.

O rebrandingu Polskiego Radia Euro rozmawiamy z Krzysztofem Łuszczewskim, obecnym dyrektorem rozgłośni.


Krzysztof Lisowski: Dlaczego nazwa Polskie Radio Euro zmieniana jest na „Czwórkę”?
Krzysztof Łuszczewski, dyrektor Polskiego Radia Euro (PR IV):
Jest to konsekwencja nazewnictwa pozostałych anten Polskiego Radia. Dopełnieniem logicznym nazw Jedynka, Dwójka i Trójka jest z oczywistych względów Czwórka. Sądzimy, iż tego rodzaju konsekwencja ułatwi budowanie i utrwalanie marki, zarówno na poziomie korporacyjnym, jak i w odniesieniu do naszej anteny. Poza tym nazwa „Program Czwarty” pojawia się w Ustawie o radiofonii i telewizji i nadal funkcjonuje w wewnętrznych regulacjach PR.  
 
Zmiana nazwy rozgłośni teoretycznie powinna iść w parze ze zmianami programowymi.
Rebranding w naszym przypadku nie wiąże się w żaden sposób ze zmianą kontentu. Obecna ramówka, po ostatnich nieznacznych modyfikacjach, zostanie w Czwórce utrzymana.
 
Czy zmienia się grupa docelowa odbiorców?
Podstawową grupą odbiorców jest obecnie grupa od 25 do 40 lat. Sądzimy, że zmiana nazwy nie wpłynie w żaden sposób na jej modyfikację.

Podobno zmiany w Radio Euro mają być pierwszym etapem na drodze do „Radia na Wizji”. Co to oznacza?
„Radio na Wizji” stanowi znacznie szerszy projekt, w który z oczywistych względów wpisują się także zmiany przeprowadzane w Czwórce, uczestniczącej w tym przedsięwzięciu. Sam rebranding nie ma jednak bezpośredniego związku z uruchomieniem „radia-telewizji” Polskiego Radia SA.

Kto zajmuje się przeprowadzeniem zmian w Radio Euro?
Za zmiany odpowiada dyrekcja anteny. Jako jej szef bezpośrednio nadzoruję ich wprowadzanie w życie. Współpracujemy przy tym w różnych zakresach z innymi komórkami Polskiego Radia SA.
 
Czy będziecie promować „nową” Czwórkę?
Polskie Radio oczywiście zaplanowało kampanię promocyjną związaną z rebrandingiem Programu 4 - Euro. Realizując ją, zamierzamy korzystać z szerokiego spectrum mediów zarówno drukowanych, jak i elektronicznych. Ze względu na charakter anteny bardzo ważną rolę odegra w niej internet i niestandardowe działania komunikacyjne. Działania promocyjne obejmują reklamy prasowe, reklamy w internecie, portale społecznościowe oraz letnią akcję „Wielkie Plażowanie” w 6 miastach Polski (Pobierowo, Kołobrzeg, Mielno, Ustka, Łeba, Władysławowo) - będzie nadawany 8-godzinny blok audycji prowadzonych na żywo z polskich plaż.

Czy przewidziane są jakieś zmiany personalne?
Pracujemy w sprawdzonym zespole i raczej nie przewidujemy żadnych zmian.

O rozmówcy:
Krzysztof Łuszczewski jest dyrektorem Polskiego Radia Euro od grudnia 2009 roku. Wcześniej zajmował stanowisko dyrektora programowego czterech rozgłośni radiowych sieci Planeta FM, a mianowicie w Opolu, Poznaniu, Bielsku-Białej oraz Katowicach. Łuszczewski ma prawie 30-letnie doświadczenie radiowe, w swojej karierze współpracował m.in. z takimi rozgłośniami, jak RMF FM, Radio Kolor, Jazz Radio oraz Antyradio.

Dołącz do dyskusji: Rusza radiowa „Czwórka”

19 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
WojD
Podobno logo kosztowało 80 tysięcy... Słuchalność - 0,18% - praktycznie na granicy błędu statystycznego - zamordowana przez Sobalę Biska miała 10x większą słuchalność... Radio na wizji - żaden tego typu projekt w Europie i na świecie nie odniósł sukcesu... RTL 102.5 - włoska stacja - ma średnią oglądalność na poziomie kilku tysięcy widzów dziennie. Czy pan Hasiński nie powinien pójść siedzieć za marnowanie publicznych pieniędzy?
0 0
odpowiedź
User
kuzyn
Bolesna głupota. Miejmy nadzieje, że nowe władze to zatrzymają.
0 0
odpowiedź
User
miecznik
Przed BISem w latach 90. ta antena nazywała się też Radio Info. Zatem na przestrzeni ostatnich 20 lat, jest to już czwarta zmiana nazwy. I zarazem powrót do korzeni. Jeżeli chodzi o słuchalność, to nigdy nie byli w tym mocni. Gdy w latach 80. gościła tam Rozgłośnia Harcerska, też mało kto tego słuchał. To zawsze była stacja niszowa.
0 0
odpowiedź