Rynek magazynów dla dzieci w Polsce - liderem „Lego Legends of Chima”
W sierpniu br. na pozycji lidera sprzedaży ogółem wśród pism dla dzieci znalazł się magazyn „Lego Legends of Chima”, a drugie miejsce należało do „Lego Ninjago”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Lego Friends. Magazyn”, a najwięcej stracił „Violetta Oficjalny Magazyn”.
Z danych Związku Kontroli i Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że sprzedaż ogółem miesięcznika „Lego Legends of Chima” (Media Service Zawada) w sierpniu 2015 roku wyniosła 64 733 egz. W porównaniu do sierpnia 2014 roku zwiększyła się ona o 19,09 proc.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie należało do miesięcznika „Lego Ninjago” (Media Service Zawada), którego sprzedaż ogółem w sierpniu 2015 roku wyniosła 58 758 egz. Magazyn ten zadebiutował na rynku w styczniu br.
Podium uzupełnia magazyn „Zabawy i Marzenia z Barbie” (Egmont Polska), który rok wcześniej był drugi. Sprzedaż ogółem tego magazynu wyniosła 52 820 egz., po spadku o 2,25 proc.
Na szóstym miejscu znalazł się magazyn „Lego Friends. Magazyn” (Media Service Zawada), którego wynik zwiększył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 41,96 proc. do 38 021 egz. Tytuł ten w sierpniu ub.r. był siódmy.
Z kolei największy spadek, wynoszący 21,57 proc. do 33 153 egz., odnotował „Violetta Oficjalny Magazyn” (Egmont Polska). W zestawieniu spadł on z miejsca piątego na siódme.
ZKDP |
sierpień |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2015 |
2014 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima |
69 775 |
64 733 |
64 733 |
59 875 |
54 856 |
54 356 |
Lego Ninjago |
59 950 |
58 758 |
58 758 |
- |
- |
- |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
69 789 |
52 820 |
52 820 |
70 000 |
54 034 |
54 034 |
Mój Kucyk Pony |
58 000 |
50 260 |
50 260 |
55 000 |
42 501 |
42 501 |
Księżniczka |
55 000 |
40 080 |
40 080 |
53 000 |
42 681 |
42 681 |
Lego Friends. Magazyn |
44 789 |
38 021 |
38 021 |
49 974 |
27 277 |
26 783 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
45 000 |
33 153 |
33 153 |
60 000 |
42 272 |
42 272 |
Świnka Peppa Magazyn |
41 480 |
30 154 |
30 154 |
44 976 |
28 978 |
28 478 |
Auta |
40 000 |
25 807 |
25 807 |
43 000 |
23 032 |
23 032 |
Magazyn Mia and Me |
44 713 |
25 131 |
25 131 |
44 976 |
26 593 |
26 593 |
Magazyn MiniMini |
39 994 |
24 410 |
24 410 |
- |
- |
- |
Kubuś i Przyjaciele |
36 000 |
17 887 |
17 887 |
43 000 |
17 058 |
17 058 |
W sierpniu 2015 roku w porównaniu do lipca 2015 roku największym wzrostem sprzedaży ogółem (o 31,05 proc.) pochwalić się mógł magazyn „Mój Kucyk Pony” (Egmont Polska). Z kolei najwięcej stracił „Kubuś i Przyjaciele” (również Egmont Polska) - było to 33,85 proc.
ZKDP |
2015 |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
sierpień |
lipiec |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Lego. Legends of Chima |
69 775 |
64 733 |
64 733 |
- |
- |
- |
Lego Ninjago |
59 950 |
58 758 |
58 758 |
59 935 |
55 398 |
55 398 |
Zabawy i Marzenia z Barbie |
69 789 |
52 820 |
52 820 |
70 000 |
45 138 |
45 138 |
Mój Kucyk Pony |
58 000 |
50 260 |
50 260 |
57 200 |
38 351 |
38 351 |
Księżniczka |
55 000 |
40 080 |
40 080 |
55 000 |
38 028 |
38 028 |
Lego Friends. Magazyn |
44 789 |
38 021 |
38 021 |
49 889 |
31 398 |
31 398 |
Violetta Oficjalny Magazyn |
45 000 |
33 153 |
33 153 |
50 000 |
28 727 |
28 727 |
Świnka Peppa Magazyn |
41 480 |
30 154 |
30 154 |
42 986 |
35 350 |
35 350 |
Auta |
40 000 |
25 807 |
25 807 |
40 000 |
25 001 |
25 001 |
Magazyn Mia and Me |
44 713 |
25 131 |
25 131 |
- |
- |
- |
Magazyn MiniMini |
39 994 |
24 410 |
24 410 |
- |
- |
- |
Kubuś i Przyjaciele |
36 000 |
17 887 |
17 887 |
38 000 |
27 040 |
27 040 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Rynek magazynów dla dzieci w Polsce - liderem „Lego Legends of Chima”