SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

S&P obserwuje Polkomtel, wskazanie negatywne

Agencja Standard & Poor's Ratings Services umieściła rating kredytowy Polkomtela "BBB+" w ujęciu długoterminowym oraz "A-2" w ujęciu krótkoterminowym na liście obserwacyjnej ze wskazaniem negatywnym, poinformowała agencja w komunikacie.

Jednocześnie rating programu obligacji spółki zależnej Polkomtel Finance AB również został umieszczony na liście obserwacyjnej ze wskazaniem negatywnym.

„Umieszczenie na liście obserwacyjnej odzwierciedla naszą opinię, że możliwe zmiany właścicielskie mogą doprowadzić do większego zlewarowania struktury kapitałowej spółki" – czytamy w komunikacie.

Zygmunt Solorz-Żak i konsorcjum sprzedające 100% akcji operatora mobilnej sieci Plus - Polkomtela - podpisali przedwstępną umowę w sprawie transakcji, której wartość ma wynieść 18,1 mld zł.

Transakcja wymaga zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, która według umowy, musi zostać pozyskana do końca 2011 roku, w przeciwnym wypadku umowa ulega rozwiązaniu.

W 2010 r. Polkomtel miał 1118,90 mln zł skonsolidowanego zysku netto w 2010 roku wobec 979,30 mln zł zysku rok wcześniej. Skonsolidowane przychody wyniosły 7925,10 mln zł wobec 7995,80 mln zł rok wcześniej.

Dołącz do dyskusji: S&P obserwuje Polkomtel, wskazanie negatywne

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Nakwakto
Nie dziwią mnie te negatywne oceny. Odnoszę wrażenie, że to m.in. zasługa tego, że prawie wszyscy konsultanci z sieci PLUS, z którymi miałem do czynienia nie mieli do mnie ani odrobiny szacunku! Podpisałem nową umowę abonencką z siecią Plus. Kilka lat temu byłem w Plusie. Powróciłem do Plusa z nadzieją, że coś przez te lata się zmieniło. I faktycznie bardzo zmieniło się ... na gorsze! Przynajmniej ja takie wrażenie odnoszę! Ale po kolei: W załączniku do umowy zaznaczyłem sprzeciw na przesyłanie do mnie drogą elektroniczną informacji handlowych, marketingowych, zaproszeń do konkursów, itp. Z przykrością stwierdzam, że firma Polkomtel S.A. (najprawdopodobniej celowo i z premedytacją) łamie to prawo! Jest to wg moich obserwacji sprzed lat i obecnych doświadczeń jak ja to określam „sprawdzanko” każdego na ile sobie pozwoli „w kaszę dmuchać”. Za trzecią próbą dopiero chyba pracownicy Polkomtel S.A. zrozumieli, że nie jestem przysłowiową „naiwną blondynką” i przez swoje infantylne sms-y i jakieś nagranie telefoniczne nie wyciągną z mojej kieszeni (nadprogramowego) nawet złamanego grosza. Oburzony jestem również na manipulację pracowników salonu sieci PLUS na Pl. Andersa 5 w Poznaniu. Tam system komputerowy jest tak zaprogramowany (przynajmniej był jak podpisywałem umowę), że automatycznie drukuje (jako załącznik do umowy) ... zgodę na przesyłanie drogą elektroniczną informacji handlowych, marketingowych, zaproszeń do konkursów, itp.! To jest tupet! Oni się nie pytają, oni narzucają!!!! Ja poprosiłem o zaznaczenie sprzeciwu na takie wiadomości w tymże załączniku. W wyniku tego najpierw zaznaczono długopisem w kratce sprzeciwów krzyżyki co dało ... jednoczesną zgodę i sprzeciw! Powiedziano mi, że skoro podczas podpisywania umowy jestem jeszcze w sieci konkurencyjnej to umowę otrzymam pocztą. Otrzymałem umowę pocztą ... bez załącznika sprzeciwu na informacje handlowe! Zadzwoniłem na numer stacjonarny do salonu Plus GSM na Pl. Andersa z oburzeniem, że brakuje tegoż załącznika na co Pani, która odebrała telefon była zdziwiona, że w ogóle ktoś mi mógł obiecać dostarczenie tegoż załącznika!!! Kiedy osobiście poszedłem do salonu po załącznik to ... chciano mi wręczyć ... (wg mnie z wielką niechęcią i niezadowoleniem) kserokopię dokumentu (bez oryginalnego podpisu). Dopiero jak zażądałem kategorycznie i stanowczo mojej kopii z podpisem ... z wielkimi bólami taki dokument mi wydano! Odpowiedzi od Polkomtela (na moje skargi) zazwyczaj były ... albo nie na temat albo wielokrotnie (!) z uporem maniaka (!) unikano trudnych, niewygodnych pytań!!!!! Jak na razie mimo chyba pięciu moich prób (za każdym razem odpisywała inna osoba) jak na razie nikt w Plusie nie zrozumiał pytania czy sms-y marketingowe, które przytoczyłem (powołując się na nr telefonu z jakiego je wysłano, dodając dokładną datę i godzinę) do mnie wysyłane były autorstwa firmy Polkomtel S.A. i czy łamią one postanowienia zawartej umowy abonenckiej. Ponadto firma ta bez mojej zgody przekazywała sobie między działami mój adres mailowy, próbując korzystać z niego do celów statystycznych (ankieta!)! Mimo mojego zdecydowanego sprzeciwu na ten incydent ... otrzymałem ... kolejną ankietę. Ponownie wyraziłem swój stanowczy sprzeciw. Pracownicy Plusa obiecali, że incydent się nie powtórzy po czym ... przesłali mi kolejną ankietę! Nie mam pojęcia w jakim języku z tymi ludźmi trzeba się komunikować żeby zrozumieli najprostsze zdania. I ile razy jeszcze będę w tej sprawie interweniował (GIODO rozpatruje tą sprawę czy Polkomtel S.A. nie naruszył ustawy o ochronie danych osobowych, czekam na werdykt z GIODO) Kilka lat temu firma Polkomtel S.A. chciała utrudnić mi odejście do konkurencji twierdząc, że w wypowiedzeniu nie podałem numeru abonenta zatem muszę być w Plusie o miesiąc dłużej i złożyć nowe wypowiedzenie. Dopiero jak jedną Panią z Plusa postraszyłem, że w gazecie ukaże się artykuł na temat serii kompromitacji niektórych pracowników firmy Polkomtel S.A. to mnie przeproszono (najprawdopodobniej tylko ze strachu bo obecnie ta sama Pani na stanowisku doradcy klienta znowu wysłała mi pismo, w którym albo nie zrozumiała mojego wspomnianego wyżej pytania i powinna się cofnąć do szkoły podstawowej albo bezczelnie "klei głupa", że niby nie wie o co chodzi albo zapomniała odpowiedzieć na tą kwestię, czy może też jakaś podobna "bajeczka"), otrzymałem nawet symboliczne odszkodowanie i jak gdyby nigdy nic uznano moje wypowiedzenie! Ta sama Pani mnie zapewniała kilka lat temu, że w firmie robi się wszystko żeby poprawić jakość świadczonych usług i obsługę klienta. Jak się dzisiaj okazuje było to wielkie kłamstwo bo zamiast lepiej ja dostrzegam, że jest ... zdecydowanie (!) gorzej!!! A ponieważ firma Polkomtel S.A. nie poczuwa się do winy serii kompromitacji jej niektórych pracowników i nie chce mi wypłacić odszkodowania no to opinia publiczna w szerokim zakresie dowie się o ich nieprawidłowościach, chociaż dla mnie bardziej trafnym określeniem na te serie kompromitacji było by ... "przekrętach". "Chytry 2 razy traci" jak mówi przysłowie. Mam nadzieję, że po moich publikacjach, niektórzy ludzie się dobrze zastanowią zanim podpiszą umowę z tymże operatorem i firma straci wielokrotnie więcej niż mogła by stracić wypłacając mi odszkodowanie finansowe. Ja osobiście bez cienia wątpliwości odradzam wszystkim sieć "PLUS"!
odpowiedź