Samsung z mniejszym udziałem, ale liderem rynku smartfonów w USA
Samsung znalazł się pozycję lidera sprzedaży smartfonów w USA, pomimo że w ujęciu rocznym zanotował spadek udziału. Wśród systemów dominuje Android - wynika z danych Kantar Worldpanel ComTech.
W okresie marca do maja 2017 r. Samsung zanotował 36,2 proc. udziału w amerykańskim rynku sprzedaży smartfonów. To co prawda więcej niż we wcześniejszych trzech miesiącach (32,9 proc.), ale o 1,1 pkt. proc. mniej niż przed rokiem. Tymczasem drugie w rankingu Apple zanotowało rok do roku wzrost o 4,7 pkt. proc., do 34 proc.
W Top 10 najlepiej sprzedających się za oceanem smartfonów znalazły się tylko urządzenia Apple i Samsunga (po 5). Pierwsze dwa miejsca należały do iPhone'ów (7 i 7 Plus), a kolejne dwa do urządzeń Galaxy Samsunga (S7 i S8). Dopiero na 13. pozycji, z 1,3 proc. udziału, znalazł się smartfon LG G6.
W Chinach pozycję lidera zachowało Huawei, z wzrostem rynkowego udziału o 2,9 pkt. proc., do 28,3 proc. Po kilku słabszych miesiącach do formy wraca Xiaomi, którego smartfon Redmi Note 4X bvył czwartym najlepiej sprzedającym sie urządzeniem w Państwie Środka.
Z kolei w krajach EU5 (Niemcy, Francja, Hiszpania, Włochy, Wlk. Bryt.), 79,5 proc. sprzedanych smartfonów stanowiły urządzenia z systemem Android. To o 2,8 pkt. proc. więcej niż dwanaście miesięcy temu. Jedynie 0,2 pkt. proc. (do 18,4 proc.) zyskała platforma iOS.
Dołącz do dyskusji: Samsung z mniejszym udziałem, ale liderem rynku smartfonów w USA