Santander z nowym serwisem dla firm. Przebudowana strona i nowe funkcje
Santander Bank Polska uruchomił odświeżoną wersję serwisu iBiznes24 przeznaczonego do obsługi firm. Platforma uzyskała nowy wygląd i sposób obsługi, a także rozbudowany system pomocy.
Santander Bank Polska poinformował, że dotychczasowy system bankowości elektronicznej dla firm iBiznes24 został całkowicie przebudowany, a jego nowy wygląd i funkcjonalności są efektem konsultacji z przedsiębiorcami i uwzględnienia ich potrzeb.
Nowa obsługa i rozbudowana pomoc
Według zapowiedzi nowy iBiznes24 zmienia sposób interakcji firm z bankiem i wprowadza innowacyjne funkcje, które mają znacznie usprawnić zdalne bankowanie dużym firmom i korporacjom.
Czytaj także: "Historie rodzinne" w kampanii nowej metody płatności Przelewy24 i Santander Consumer Banku
Jak zaznaczono w komunikacie proces tworzenia nowego systemu wspierała polska agencja badawczo-projektowa Symetria, która zadbała aby aplikacja była jak najbardziej przyjazna dla użytkowników.
Nowa platforma jest obecnie po fazie testowej i rozpoczęto proces przenoszenia pierwszych klientów biznesowych. Docelowo z nowej platformy korzystać będą wszyscy klienci firmowi i korporacyjni.
Proces został rozłożony na fazy, podczas których udostępniane będą nowe funkcjonalności platformy. Każde przeniesienie klienta do nowej wersji bankowości elektronicznej dla firm ma zostać poprzedzone bezpośrednim kontaktem ze strony bankiera.
- Aby nowy system jak najbardziej odpowiadał potrzebom klientów Santander Bank Polska, przeprowadziliśmy testy z użytkownikami i pogłębione wywiady z pracownikami firm z całej Polski – zaznacza Artur Chodacki, chief corporate clients officer w Santander Bank Polska. - Dokładnie przyglądaliśmy się w jaki sposób klienci korporacyjni korzystają z bankowości elektronicznej i zidentyfikowaliśmy wyzwania z jakimi się mierzą. Zauważyliśmy, że wraz z rozwojem ich biznesu i ruchów, które w związku z tym wykonują w bankowości online, potrzebują większej przejrzystości dostępnych funkcji i mechanizmów, które pomogą redukować możliwość popełnienia błędu podczas dokonywania operacji finansowych. Nowy system iBiznes24 wprowadziliśmy po to, aby korzystanie z serwisu było jak najbardziej intuicyjne i dopasowane do ich potrzeb. Dzięki przeprowadzonej analizie mogliśmy stworzyć rewolucyjny system bankowości elektronicznej dla klientów korporacyjnych, który zapewnia nie tylko intuicyjny design ale przede wszystkim wygodę użytkowania.
W nowej odsłonie platforma iBiznes24 została poprawiona przede wszystkim pod względem warstwy UX-owej. Wprowadzone zmiany mają służyć szybszej i łatwiejszej obsłudze finansów online. Dla użytkowników przygotowano nowy wygląd pulpitu bankowości elektronicznej i powitalny system wdrożeniowy na platformie, tzw. „onboarding”, który ma szybko i sprawnie przeprowadzić klienta przez nowy układ strony i wszystkie dostępne funkcjonalności.
Dodatkowo wprowadzona została przyjazna użytkownikom ikonka „pomoc”, która jest widoczna z dowolnego miejsca w systemie i pomaga szybko uzyskać podpowiedź do czego służą poszczególne przyciski i zakładki. Klienci mogą także korzystać z wyszukiwarki, która ma ułatwić odnalezienie niezbędnych informacji na temat wykonanych transakcji czy zleceń. W nowym centrum powiadomień można znaleźć informacje o wygenerowanych raportach, ważnych wiadomościach w poczcie lub o pozostałym czasie do wygaśnięcia sesji.
Z kolei nowa funkcja ustawień domyślnych pozwala klientom na personalizację parametrów transakcji. Na przykład w przelewach można wybrać domyślne waluty, rachunki i określić tryb wysyłki.
Innowacyjną funkcją w nowym systemie jest także możliwość pracy grupowej. Klienci banku mogą wymieniać się informacjami za pomocą wbudowanego systemu komentarzy ze swoimi współpracownikami. Mogą także śledzić, które elementy systemu, w jaki sposób i przez kogo zostały zmodyfikowane. Centrum powiadomień dostępne w nowym iBiznes24 zbiera te informacje, a następnie w zależności od sprawowanej przez użytkownika roli, przedstawia mu listę powiadomień.
Czytaj także: Marcin Dorociński promuje aplikację mobilną Santander Bank Polska
Santander podkreśla, że wprowadzone zmiany służą przede wszystkim podniesieniu efektywności samodzielnego zarządzania finansami przez przedsiębiorców. Powstałe narzędzie ma być łatwe w obsłudze i zapewnić klientom oszczędność czasu, a także, poprzez liczne podpowiedzi systemowe, ograniczać możliwość popełniania błędów przy wykonywaniu transakcji.
Nowy iBiznes24 jest także dostosowany do urządzeń mobilnych. Został stworzony w systemie Responsive Web Design, dzięki któremu strona bankowości elektronicznej dostosowuje się do każdej przestrzeni roboczej ekranu, niezależnie od rodzaju urządzenia, na którym użytkownik będzie chciał z niej korzystać.
Dołącz do dyskusji: Santander z nowym serwisem dla firm. Przebudowana strona i nowe funkcje