SE.pl, PB.pl i Parkiet.com ze spadkami - zyskały Polskatimes.pl i Gazetaprawna.pl
Wśród serwisów internetowych dzienników ogólnopolskich liderem zasięgowym pozostaje portal „Super Expressu”, który w kwietniu miał 7 proc. użytkowników mniej niż w marcu. Procentowo jeszcze więcej straciły witryny „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”, natomiast duże wzrosty osiągnęły Polskatimes.pl i Gazetaprawna.pl.
W kwietniu br. portal „Super Expressu” SE.pl (Grupa ZPR Media) odwiedziło 10,74 mln internautów, co dało 36,8 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Po ponad 8,5 mln użytkowników miały Wyborcza.pl (Agora) i Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska). Pierwszy portal zanotował 8,83 mln odwiedzających i 30,26 proc. zasięgu, a funkcjonująca jako jego dział gospodarczy Wyborcza.biz miała 3,28 mln internautów i 11,23 proc. zasięgu. Natomiast witryna „Faktu” przyciągnęła 8,65 mln użytkowników, co dało 29,63 proc. zasięgu.
W serwisach „Gazety Wyborczej” od ponad 7 lat obowiązuje subskrypcyjny system dostępu do treści, na koniec marca br. korzystało z niego 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej. Na Fakt.pl podobny system wprowadzono w sierpniu ub.r., a w serwisie także wydawanego przez RASP „Przeglądu Sportowego” (miał w kwietniu 1,32 mln użytkowników i 4,54 proc. zasięgu) - w grudniu ub.r.
Portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 4,6 mln internautów, zapewniając 15,77 proc. zasięgu. „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) ma trzy witryny: Gazetaprawna.pl zanotowała 3,44 mln użytkowników i 11,79 proc. zasięgu, Dziennik.pl - 3,07 mln użytkowników i 10,52 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,65 mln odwiedzających i 5,66 proc. zasięgu.
Polskatimes.pl (Polska Press) odwiedziło 2,24 mln internautów, co przełożyło się na 7,68 proc. zasięgu. Serwis „Pulsu Biznesu” PB.pl (Bonnier Business Polska) zanotował 943,5 tys. użytkowników i 3,23 proc. zasięgu, a witryna „Parkietu” (Gremi Media) - 431,6 tys. użytkowników i 1,48 proc. zasięgu.
W porównaniu z marcem na SE.pl ubyło 804,2 tys. internautów, to 7 proc. w dół. Witryny z kolejnych miejsc zanotowały mniejsze spadki: Wyborcza.pl straciła 50,5 tys. użytkowników (0,6 proc.), Fakt.pl - 357,7 tys. (4 proc.), a Rp.pl - 209,3 tys. (4,3 proc.).
Procentowo jeszcze bardziej zmalały wyniki serwisów „Pulsu Biznesu” i „Parkietu”. W pierwszym ubyło 230,7 tys. internautów (19,6 proc.), a w drugim 97,2 tys. (18,4 proc.).
Wyborcza.biz zanotowała spadek o 31,1 tys. użytkowników (0,9 proc.), a Dziennik.pl - o 135,4 tys. (4,2 proc.).
Za to na Gazetaprawna.pl liczba internautów zwiększyła się o 491,8 tys. (16,7 proc.), a na Polskatimes.pl - 392 tys. (21,2 proc.).
Forsal.pl osiągnął wzrost o 76,5 tys. użytkowników (4,8 proc.), a Przegladsportowy.pl - o 38,2 tys. (3 proc.).
Dołącz do dyskusji: SE.pl, PB.pl i Parkiet.com ze spadkami - zyskały Polskatimes.pl i Gazetaprawna.pl
Haha no to chyba żart. Fatalny babon niesympatyczny i odpychający od ekranu. Przełączac, jak tylko gdzieś widzę.