SE.pl z większą przewagą nad Fakt.pl, mocno w górę serwisy „GW” i „DGP”
W marcu br. serwisy czołowych dzienników ogólnopolskich miały 3 proc. użytkowników więcej niż w lutym. Portal „Super Expressu” zwiększył przewagę nad Fakt.pl, duże wzrosty osiągnęły Gazetaprawna.pl i Wyborcza.biz, a znacząco zmalały wyniki Polskatimes.pl.
Portal „Super Expressu” SE.pl w marcu br. odwiedziło 11,55 mln internautów, co dało 39,56 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel.
Poziom 30 proc. zasięgu przekroczyły jeszcze dwie witryny. Fakt.pl (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 9 mln użytkowników i 30,86 proc. zasięgu, a Wyborcza.pl (Agora) - 8,88 mln użytkowników i 30,44 proc. zasięgu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W serwisach „Gazety Wyborczej” (Wyborcza.biz miała w marcu 3,31 mln odwiedzających i 11,34 proc. zasięgu) od 2014 roku obowiązuje płatny, subskrypcyjny system dostępu do treści, na koniec ub.r. korzystało z niego 259,6 tys. użytkowników, o 41,7 tys. więcej niż rok wcześniej, natomiast w serwisach tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska taką ofertę wprowadzano w ostatnich latach: na Fakt.pl w sierpniu ub.r., a na Przegladsportowy.pl - w grudniu.
Rp.pl przed serwisami „DGP”, PB.pl przed Parkiet.pl
Oferty subskrypcyjne obowiązują też w większości serwisów dzienników o profilu gospodarczo-prawnym. W zeszłym miesiącu portal „Rzeczpospolitej” Rp.pl (Gremi Media) odwiedziło 4,81 mln internautów, co dało 16,49 proc. zasięgu.
Z trzech witryn „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) najpopularniejszy jest w pełni darmowy Dziennik.pl, który w marcu miał 3,2 mln użytkowników i 10,98 proc. zasięgu. Natomiast Gazetaprawna.pl zanotowała 2,95 mln odwiedzających i 10,11 proc. zasięgu, a Forsal.pl - 1,58 mln użytkowników i 5,4 proc. zasięgu.
Serwis „Pulsu Biznesu” (Bonnier Business Polska) odwiedziło 1,17 mln internautów (przełożyło się to na 4,02 proc. zasięgu), a Parkiet.com (Gremi Media) - 528,8 tys. (1,81 proc. zasięgu).
Serwis Polskatimes.pl, zachowujący profil portal ogólnokrajowego, mimo że dzienniki Polska Press od lat nie ukazują się już w całym kraju, zanotował 1,85 mln użytkowników i 6,34 proc. zasięgu, a witryna „Przeglądu Sportowego” - 1,29 mln odwiedzających i 4,41 proc. zasięgu.
W porównaniu z lutym witryna „Super Expressu” straciła 157,5 tys. użytkowników (1,3 proc.), a Fakt.pl - 313 tys. (3,4 proc.). W konsekwencji przewaga SE.pl nad konkurentem wzrosła z 2,38 do 2,54 mln użytkowników.
Spadki zanotowały też dwa inne serwisy. Na Rp.pl ubyło 185,3 tys. internautów (3,7 proc.), a na Polskatimes.pl - 145,8 tys. (7,3 proc.).
Wyborcza.biz mocno w górę
Mocno wzrosły natomiast wyniki trzech witryn biznesowo-prawnych. Wyborcza.biz zyskała 841,7 tys. internautów (34,1 proc.), Gazetaprawna.pl - 657,1 tys. (28,7 proc.), Dziennik.pl - 290,9 tys. (10 proc.), a Forsal.pl - 252,1 tys. (19 proc.).
Na Wyborcza.pl liczba użytkowników zwiększyła się o 80,3 tys. (0,9 proc.), na Przegladsportowy.pl - o 83,6 tys. (6,9 proc.), na PB.pl - o 31,1 tys. (2,7 proc., natomiast na Parkiet.com - o 5,2 tys. (1 proc.).
Dwanaście serwisów z zestawienia łącznie zanotowało w marcu 50,13 mln użytkowników (bez współodwiedzalności), o 1,44 mln (3 proc.) więcej niż w mającym trzy dni mniej lutym.
Dołącz do dyskusji: SE.pl z większą przewagą nad Fakt.pl, mocno w górę serwisy „GW” i „DGP”