Segment dwutygodników people stopniał o 26 proc. „Viva!” o 47 proc. w dół
W styczniu 2016 roku wszystkie dwutygodniki people odnotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej straciła „Viva!”. Na czele sprzedaży uplasowało się „Party”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w styczniu 2016 roku wyniosła 193 903 egz. W porównaniu do stycznia 2015 roku była ona niższa o 23,04 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 15,36 proc. i średni wynik na poziomie 178 934 egz.
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Viva!” (Edipresse Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się najbardziej w zestawieniu, bowiem o 46,97 proc. do 83 989 egz. W styczniu 2015 roku „Viva!” miała jedno wydanie w cenie promocyjnej 0,99 zł, a pozostałe dwa za 3,29 zł. Z kolei w styczniu br. wszystkie dwa numery ukazały się w normalnej, wyższej już cenie 3,49 zł.
Oczko niżej znalazł się „Flesz” (również Edipresse Polska). Jego średni wynik zmalał o 28,11 proc. do 80 268 egz.
Stawkę uzupełnia „Gala” (Grupa Burda) ze sprzedażą na poziomie 43 716 egz., która straciła najmniej wśród wszystkich tytułów - było to bowiem 9,85 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w styczniu 2016 roku sprzedały się w liczbie 580 810 egz., o 25,72 proc. mniejszej niż w styczniu 2015 roku (wówczas suma średniej sprzedaży wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 781 899 egz.).
ZKDP |
styczeń |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
2016 |
2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
280 673 |
193 970 |
193 903 |
349 632 |
252 028 |
251 961 |
Show |
272 436 |
178 934 |
178 934 |
322 454 |
211 412 |
211 412 |
Viva |
146 206 |
93 906 |
83 989 |
251 579 |
158 372 |
158 372 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
127 500 |
94 884 |
80 268 |
185 340 |
112 145 |
111 661 |
Gala |
105 956 |
43 986 |
43 716 |
104 000 |
48 543 |
48 493 |
W styczniu 2016 roku w porównaniu do grudnia 2015 roku największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogło „Show” - było to 18,23 proc. Z kolei największy spadek, wynoszący 15,69 proc., odnotowała „Gala” (Grupa Burda).
ZKDP |
miesiąc |
|||||
Wirtualnemedia.pl |
styczeń 2016 |
grudzień 2015 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednoraz. |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Party Życie Gwiazd |
280 673 |
193 970 |
193 903 |
287 753 |
195 402 |
195 335 |
Show |
272 436 |
178 934 |
178 934 |
264 974 |
151 339 |
151 339 |
Viva |
146 206 |
93 906 |
83 989 |
140 776 |
94 339 |
94 339 |
Flesz Gwiazdy & Styl |
127 500 |
94 884 |
80 268 |
128 335 |
90 239 |
74 621 |
Gala |
105 956 |
43 986 |
43 716 |
118 044 |
52 122 |
51 852 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment dwutygodników people stopniał o 26 proc. „Viva!” o 47 proc. w dół