Segment dwutygodników people w I kwartale stopniał o 19 proc. „Flesz” najbardziej w dół
W I kwartale 2016 roku wszystkie dwutygodniki people odnotowały spadki średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Flesz”. Na czele sprzedaży uplasowało się „Party”.
Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Party” (Edipresse Polska) w I kwartale 2016 roku wyniosła 202 740 egz. W porównaniu do I kwartału 2015 roku była ona niższa o 18,32 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 19,28 proc. i średni wynik na poziomie 165 271 egz.
Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Viva!” (Edipresse Polska). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 16,18 proc. do 110 301 egz.
Oczko niżej znalazł się „Flesz” (również Edipresse Polska). Jego średni wynik zmalał o 26,59 proc. do 79 828 egz. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.
Stawkę uzupełnia „Gala” (Grupa Burda) ze sprzedażą na poziomie 70 398 egz., która straciła najmniej wśród wszystkich tytułów - było to 11,41 proc.
Warto dodać, że wszystkie tytuły w tym segmencie w I kwartale 2016 roku sprzedały się w liczbie 628 538 egz., o 18,66 proc. mniej, niż w I kwartale 2015 roku (wówczas średnia sprzedaż wszystkich tytułów w segmencie wyniosła 772 759 egz.).
I kwartał | Dynamika | ||||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Party Życie Gwiazd | 301 145 | 202 807 | 202 740 | 349 042 | 248 274 | 248 207 | -18,32% |
Show | 266 634 | 165 291 | 165 271 | 315 729 | 204 750 | 204 750 | -19,28% |
Viva | 170 617 | 118 678 | 110 301 | 220 652 | 131 597 | 131 597 | -16,18% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 127 249 | 94 158 | 79 828 | 182 197 | 109 220 | 108 736 | -26,59% |
Gala | 145 091 | 70 668 | 70 398 | 149 945 | 79 519 | 79 469 | -11,41% |
W marcu 2016 roku średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika „Party”, wyniosła 171 642 egz., po spadku o 29,89 proc. - największym w zestawieniu. Na drugiej pozycji znalazło się „Show” (147 407 egz., w dół o 19,36 proc.), a podium uzupełnia „Viva!” (81 633 egz., - 26,99 proc.).
Również w tym ujęciu wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży.
ZKDP | marzec | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Party Życie Gwiazd | 264 641 | 171 709 | 171 642 | 342 682 | 244 877 | 244 810 | -29,89% |
Show | 252 478 | 147 467 | 147 407 | 297 274 | 182 801 | 182 801 | -19,36% |
Viva | 135 790 | 91 775 | 81 633 | 196 816 | 111 808 | 111 808 | -26,99% |
Flesz Gwiazdy & Styl | 125 673 | 91 343 | 76 689 | 179 338 | 104 179 | 103 695 | -26,04% |
Gala | 123 465 | 43 541 | 43 271 | 106 968 | 45 687 | 45 637 | -5,18% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: Segment dwutygodników people w I kwartale stopniał o 19 proc. „Flesz” najbardziej w dół