Serial „Komisja morderstw” śledziło 840 tys. widzów. TVP1 przegrała z konkurencją
Nowy serial TVP1 „Komisja morderstw” oglądało średnio 840 tys. widzów. Stacja w czasie emisji formatu przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 2,07 mln zł.
„Komisja morderstw” na antenie TVP1 pokazywana była we wtorki o godz. 21.25, w okresie od 30 sierpnia do 20 grudnia br. Średnia widownia wszystkich dwunastu pokazanych odcinków kryminalnego serialu wyniosła 840 tys. osób, co przełożyło się na 5,89 proc. udziału w rynku wśród wszystkich widzów, 4,68 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 5,48 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Zdecydowanie największą widownię przyciągnął pierwszy odcinek formatu, który śledziło średnio 1,33 mln widzów.
Wirtualnemedia.pl | Wszyscy 4+ | |||
TOP3 | Start | Koniec | AMR | SHR % |
30-08-2016 | 21:28:32 | 22:13:01 | 1 328 369 | 9,45% |
13-09-2016 | 21:29:05 | 22:13:25 | 969 068 | 7,21% |
06-09-2016 | 21:29:12 | 22:14:00 | 937 650 | 6,92% |
TVP1 w paśmie nadawania „Komisji morderstw” przegrała walkę o widza ze wszystkimi swoimi konkurentami w rynku telewizyjnym. Liderem wśród tzw. „wielkiej czwórki” była TVP2 z udziałem na poziomie 18,46 proc., nadająca w tym czasie końcówkę „M jak miłość”, kulisy tego serialu oraz „Magazyn Expressu Reporterów”. Drugi był Polsat (11,75 proc.; końcówka „Hell’s Kitchen” i filmy fabularne), a trzeci - TVN (10,01 proc.; gł. „Top model” i filmy).
Wśród widzów w grupie komercyjnej liderem był Polsat, a dalej uplasowały się TVN, Dwójka i Jedynka. Z kolei w grupie 16-59 pierwsza była TVP2, a dalsze miejsca zajęły: Polsat, TVN i Jedynka.
Stacja | Wszyscy 4+ | 16-49 | 16-49 | |||
AMR | SHR % | AMR | SHR % | AMR | SHR % | |
TVP2 | 2 635 189 | 18,46% | 877 563 | 14,56% | 1 418 570 | 16,03% |
TVN | 1 429 216 | 10,01% | 904 411 | 15,00% | 1 110 338 | 12,55% |
Polsat | 1 677 153 | 11,75% | 935 685 | 15,52% | 1 231 950 | 13,92% |
TVP1 - Komisja morderstw | 840 370 | 5,89% | 282 263 | 4,68% | 484 516 | 5,48% |
Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków audycji wyniosły 2,07 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).
„Komisja morderstw” to 12-odcinkowy serial kryminalny opowiadający historię grupy policjantów z Wydziału Spraw Niewyjaśnionych, którzy zajmują się rozwiązywaniem zagadek sprzed lat. W rolach głównych występują Krzysztof Pieczyński, Paweł Małaszyński, Małgorzata Buczkowska i Marcel Sabat.
Produkcja początkowo miała być pokazywana na antenie Dwójki, jednak finalnie emisję serialu przeniesiono do TVP1.
Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w listopadzie br. wyniósł 11,01 proc.
Dołącz do dyskusji: Serial „Komisja morderstw” śledziło 840 tys. widzów. TVP1 przegrała z konkurencją