SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Sieci e-reklamowe: IDMnet przed ARBO i Google (raport)

W czerwcu br. IDMnet był największą siecią reklamową w polskim internecie. W porównaniu z majem wyprzedził ARBOinteractive. Natomiast trzecie miejsce utrzymało Google.

Serwisy z sieci IDMnet w czerwcu br. odwiedziło ponad 1,3 mln użytkowników więcej niż w maju. Dzięki temu sieć zyskała prawie 7 punktów procentowych zasięgu i awansowała na pierwsze miejsce.

>>> Megapanel z czerwca: Facebook przed Interią, NK.pl przed Allegro 

Największe sieci reklamowe w polskim internecie (dane z czerwca br.)
lp nazwa użytkownicy zasięg
1 IDMnet 18 611 630 98,43%
2 Grupa ARBOinteractive 17 902 167 94,68%
3 ARBOnetwork 17 486 725 92,48%
4 AdTotal 13 456 005 71,16%
5 Evolution Media Net 12 190 324 64,47%
6 Ad-vice 11 828 980 62,56%
7 Glossy Media 11 634 997 61,61%
8 4clover sieć kobieca 9 260 902 48,98%
9 BizOn media 8 668 446 45,84%
10 BusinessAdNetwork 7146092 37,79%
11 PinkPoland 5 658 711 29,93%
12 Budowia  4 768 082 25,22%
13 ZdrowieNet 4 185 089 22,13%
14 Grupa Spolecznosci.pl 3 906 816 20,66%
15 AdAction Network 3 729 537 19,72%
16 BUDOWNICTWOonline 2 210 082 11,69%
17 Grupa Blomedia 1 033 410 5,47%
18 SPORTSonline 755 533 4,00%
19 STYLonline 425 924 2,25%
  Redefine - 72,73%
 
Największe portale w polskim internecie z własnymi biurami reklamowymi (dane z czerwca br.)
lp nazwa użytkownicy zasięg
1 Grupa Google 17 392 685 91,98%
2 Grupa Onet.pl 13 800 519 72,98%
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 738 830 67,37%
4 Youtube.com* 11 921 554 63,05%
5 Grupa Nk.pl 11 795 581 62,38%
6 Grupa Allegro.pl 11 792 658 62,37%
7 Grupa Gazeta.pl 11 740 384 62,09%
8 Facebook.com** 11 577 886 61,23%
9 Grupa Interia.pl 11 368 383 60,12%
10 Grupa O2.pl 10 158 227 53,72%
11 Grupa GG Network 5 342 413 28,25%
12 Grupa Ringier Axel Springer 5 156 331 27,27%
13 Grupa Microsoft 5 107 557 27,01%
14 Grupa Polskapresse 4 975 414 26,31%
15 Grupa Money.pl 4 723 466 24,98%
16 Grupa Next Infor 4 690 977 24,81%
17 Grupa Panorama Firm 4 031 184 21,32%
18 Grupa Edipresse.pl 3 006 785 15,90%
19 Grupa IDG 1 679 183 8,88%
* YouTube należy do Google, które zajmuje się też sprzedażą w nim reklam
** Reklamy na Facebooku sprzedaje w Polsce również Grupa ARBOinteractive


Pozycję lidera na rzecz IDMnetu utraciła Grupa ARBOinteractive, której strony zanotowały w czerwcu prawie 500 tys. real users i ok. 2,5 punktu proc. zasięgu więcej niż miesiąc wcześniej.

Na trzecim miejscu pozostało Google, którego serwisy w skali miesiąca zyskały ok. 200 tys. polskich użytkowników. Natomiast wśród polskich portali horyzontalnych największy zasięg reklamodawcom oferował Onet. Należąca do Wirtualnej Polski sieć AdTotal miała większy zasięg niż wszystkie strony WP i Orange. Za to sieci reklamowe Agory - Glossy Media i BusinessAdNetwork - mają mniejsze zasięgi niż Grupa Gazeta.pl.

>>> Megapanel: najpopularniejsze serwisy tematyczne w czerwcu


W zestawieniu znalazły się również należące do IDMnetu sieci tematyczne 4clover, AdAction network, Budowia i ZdrowieNet oraz sieci ARBOnetwork i BizOn media z portfolio Grupy ARBOinteractice.
 

Powyższe zestawienie przygotowano na podstawie danych z badania Megapanel PBI/Gemius.

Dołącz do dyskusji: Sieci e-reklamowe: IDMnet przed ARBO i Google (raport)

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Lisek
FireFox +Adblock i mamy ZERO reklam w sieci!
20 12
odpowiedź
User
robucha
1,3mln więcej ru... łał.. ruch z chin został podpięty ??
0 0
odpowiedź
User
kasia
I co z tego, że maja miliony. Byłem w 2 sieciach z pierwszej trojki. Zróbcie ranking, który zainteresuje wydawców i posortujcie sieci reklamowe według przychodu za każde ale to każde 1000 odsłon jak zsumujecie sobie gratisy i płatne to wyjdzie mizeria tych wszystkich sieci. Nie wiem komu chce się robić przy tych stawkach dobre tematyczne serwisy.
20 12
odpowiedź