SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Skok w górę w Megapanelu: czołowym wydawcom przybyło po 1-3 mln użytkowników, Onet-RASP przed Wirtualną Polską

Po dostosowaniu danych Megapanelu PBI/Gemius do zaktualizowanych statystyk badania NetTrack, w wynikach z maja br. najwięksi wydawcy zyskali po 1-3 mln realnych użytkowników. Kolejność w czołówce się nie zmieniła: liderem jest Google, wyprzedzający Facebooka i YouTube’a oraz polskich wydawców: Onet-RASP, Wirtualną Polskę i Allegro-GG.

Metodologia badania NetTrack została zmodyfikowana od fali realizowanej do stycznia do marca br. Wprowadzenie nowych technik przeprowadzania sondażu (wywiady bezpośrednie w 90 proc. zastąpiono sondażami telefonicznymi, z których 70 proc. realizowana jest wśród użytkowników telefonów komórkowych), sprawiło, że penetracja internetu z 64,4 proc. w ub.r. wzrosła do 76,6 proc., a szacowana liczba użytkowników sieci w wieku 15 lat i więcej - z 19,41 mln do 23,08 mln (zobacz szczegóły). Gemius i PBI dodały do tego jeszcze wyniki badania Maluchy dotyczącego korzystania z internetu przez dzieci.

W efekcie aktualną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 24,85 mln, podczas gdy przy opracowywaniu danych z wcześniejszych miesięcy opierano się na estymacji wynoszącej 21,66 mln.

Te szacunki są o tyle istotne, że stanowią jedyny punkt odniesienia dla statystyk dużej liczby stron (wszystkich zagranicznych oraz części polskich, należących do mniejszych wydawców), które nie zainstalowały u siebie skryptów Gemiusa mierzących ruch, więc liczba użytkowników tych witryn jest szacowana na podstawie aktywności w internecie ok. 10 tys. uczestników Megapanelu. Statystyki stron oskryptowanych też dostosowano do wyższej ogólnej liczby internautów.

W konsekwencji najwięksi wydawcy zanotowali z miesiąca na miesiąc wzrosty liczby realnych użytkowników wynoszące od ok. miliona do ponad 3 mln. Nie zmieniła się natomiast kolejność w ścisłej czołówce: liderują strony Google (zyskały w skali miesiąca 3,11 mln użytkowników), a dalsze miejsca zajmują Facebook, YouTube, Grupa Onet-RASP, Grupa Wirtualna Polska i Grupa Allegro-GG (zyskały po 2,2-2,7 mln użytkowników).

Bardziej miarodajnie zmiany popularności pokazuje zasięg procentowy. W czołowej dziesiątce spadki w skali miesiąca w tej statystyce zanotowały Grupa Wirtualna Polska (o 0,29 pkt proc.) i Grupa Interia.pl (o 0,04 pkt proc.). Natomiast największy wzrost osiągnęła Wikipedia (o 1,39 pkt proc.), co może mieć związek z przypadającymi w maju egzaminami.


Wśród grup stron audytowanych Grupa Onet-RASP nadal wyprzedza Grupę Wirtualna Polska, przy czym ma to się zmienić od wyników za czerwiec, kiedy do statystyk Wirtualnej Polski zostanie dodany ruch ze stron przejętej przez nią Grupy NexWeb Media (więcej na ten temat).

Tylko ci dwaj wydawcy i Grupa Allegro-GG notują zasięgi wynoszące ok. 70 proc. Potem jest Grupa Interia.pl z 57,6 proc., Grupa Gazeta.pl z 50,6 proc. Polska Press i ZPR Media mają zasięgi wynoszące ok. 40 proc., a Grupa Ceneo.pl i Grupa TVN - niecałe 30 proc.


Czołowe serwisy zanotowały podobne wzrosty liczby użytkowników jak grupy stron. Także pod względem zasięgu procentowego przeważają wzrosty - największe osiągnęły Mozillla.org (4,76 pkt proc.), TVN24.pl (2,4 pkt proc.) i Google.com (2,03 pkt proc.).

Spadki zanotowały natomiast Blogspot.com (o 0,37 pkt proc.), Cda.pl (o 1,18 pkt proc.) i Money.pl (o 0,22 pkt proc.).

Na drugiej podstronie statystyki liczby odsłon stron i uruchomień aplikacji

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Skok w górę w Megapanelu: czołowym wydawcom przybyło po 1-3 mln użytkowników, Onet-RASP przed Wirtualną Polską

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Co za matoł wrzuca do jednego wora np. Google, WP i Microsoft. Porównanie do niczego nie podobne. Jakby porównywać sprzedaż telewizorów do sprzedaży mąki!
odpowiedź
User
ekspert
czyli jak to samo sprzedaż reklamodawcom drożej niby przy większym zasięgu

ŻENADA
odpowiedź
User
pavv
Co za matoł wrzuca do jednego worka np. Google, Youtube, Interię, Ceneo i Mocrosoft. To tak jakby porównywać sprzedaż telewizorów do sprzedaży mąki czy masła. Czyżby komuna wróciła - wtedy okręty potaniały o 10%, mięso zdrożało o 10% ale bilans wychodził na zero!
odpowiedź