Snap wprowadza wodoodporne okulary Spectacles z funkcją robienia zdjęć w cenie 729,99 zł
Firma Snap, właściciel serwisu Snapchat wprowadziła na rynek nową wersję okularów Spectacles. W obecnej odsłonie urządzenie ma pozwalać na używanie go w wodzie, oferuje także funkcję robienia zdjęć i szybkiego publikowania ich na Snapchacie. Nowe Spectacles są droższe od poprzedników, kosztują 729,99 zł.
Pierwsza wersja Spectacles została zaprezentowana przez Snapa jesienią 2016 r. Urządzenie pozwalało na rejestrowanie krótkich filmów wideo i szybkie zamieszczanie ich na koncie użytkownika w serwisie Snapchat.
Spectacles do Polski trafiły jesienią ub.r. w cenie 629,99 zł i wywołały mieszane reakcje. Niektórzy z pierwszych użytkowników określali je jako sprzęt słaby technicznie i przeznaczony dla wąskiego grona entuzjastów social media, byli jednak eksperci dostrzegający pewne zalety i nowatorstwo Spectacles.
Rynek szybko zweryfikował nadzieje Snapa związane z nowymi okularami - w III kwartale ub.r. Spectacles przyniosły producentowi straty na poziomie 40 mln dol.
Pomimo braku sukcesu w sprzedaży Spectacles Snap zaproponował nową wersję okularów. W obecnej odsłonie oprócz możliwości nagrywania krótkich filmików (od 10 do 30 sekund) dodano funkcję robienia zdjęć za pomocą kamer wbudowanych w oprawkę okularów. Zarejestrowane materiały użytkownik może, tak jak poprzednio zamieścić na swoim koncie w aplikacji Snapchat.
Według zapewnień producenta nowa odsłona Spectacles jest wodoodporna i pozwala na nagrywanie i robienie zdjęć w płytkiej wodzie. Dołączona w zestawie przenośna ładowarka ma pozwalać na czterokrotne naładowanie baterii okularów.
Nowe Spectacles można zamówić na stronie producenta w cenie 729,99 zł, a więc drożej niż w wypadku poprzedniej odsłony urządzenia.
W IV kwartale 2017 r. spółka Snap zanotowała przychody o 72 proc.wyższe niż rok wcześniej, a liczba użytkowników odwiedzających codziennie serwis wzrosła o 18 proc. Jednak firmie wciąż daleko do rentowności, bowiem w raportowanym okresie strata netto wyniosła 350 mln dol., a w całym 2017 r. – ponad 3,4 mld.
Dołącz do dyskusji: Snap wprowadza wodoodporne okulary Spectacles z funkcją robienia zdjęć w cenie 729,99 zł