SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

SOKiK utrzymał karę dla Vision Express za regulamin e-sklepu

Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał decyzję UOKiK-u, zgodnie z którą Vision Express ma zapłacić ponad 360 tys. zł kary za naruszenie zbiorowych interesów konsumentów.

Wyrok SOKiK dotyczy decyzji UOKiK z sierpnia 2013 r. Postępowanie urzędu wykazało, że w regulaminie sklepu internetowego Vision Express znalazły się postanowienia niezgodne z prawem i naruszające interesy konsumentów.

Przedsiębiorca zastrzegał m.in., że odstępując od umowy klient mógł zwrócić tylko produkt nieużywany, w oryginalnym i nienaruszonym stanie. Tymczasem kupując przez internet, konsument nie ma możliwości obejrzenia i sprawdzenia produktu przed zawarciem transakcji, dlatego ma prawo to zrobić po odebraniu przedmiotu - w ramach tzw. zwykłego zarządu. Oznacza to, że można otworzyć opakowanie, aby przymierzyć okulary lub sprawdzić, czy dostarczono soczewki o odpowiedniej mocy. W takiej sytuacji nie traci się prawa do odstąpienia od umowy.

SOKiK podzielił stanowisko UOKiK, potwierdzając zasadność nałożenia na Vision Express kar pieniężnych w łącznej wysokości ponad 360 tys. zł. Wyrok nie jest prawomocny, a Vision Express przysługuje apelacja.

Dołącz do dyskusji: SOKiK utrzymał karę dla Vision Express za regulamin e-sklepu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl