SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku

Wskaźniki widoczności reklam display dalej spadły wraz ze wzrostem popytu na koniec roku. W międzyczasie średni współczynnik widoczności reklam wideo spadł o 2 punkty procentowe, osiągając najniższy poziom w 2020 roku. Tylko co druga reklama display trafia ze swoim komunikatem do użytkowników online w zabieganiu towarzyszącym końcowi roku - wynika z raportu "Viewability Benchmark" agencji Meetrics za IV kwartał 2020 roku.

Analitycy Meetrics wskazują, że po korzystnym dla reklamy wzroście wykorzystania mediów w II kwartale 2020 r., wskaźniki widoczności reklam display w IV kwartale ponownie spadły - z 57 proc. w III kwartale do 53 procent w IV kwartale.

Tzw. wskaźnik Viewable Viewtime wzrósł z 16,8 sek. do 17,6 sek.

Widoczność reklam display desktop zmalała z 58 proc. do 53 proc., zaś reklam display mobile - z 57 proc. do 54 proc.


Wskaźniki widoczności reklam wideo wyniosły 73 procent w IV kwartale, co oznacza spadek o dwa punkty procentowe w ciągu trzech miesięcy. Wskaźnik Viewable Viewtime wyniósł natomiast 15,6 sek. ( 16,9 sek. w III kwartale).

- Spadające wskaźniki widoczności reklam na polskim rynku reklamy internetowej wydają się poważne, ale mają swoje źródło w zwiększonym sezonowo popycie. Ze względu na niedobór powierzchni reklamowej premium, jakość reklam online nie zawsze mogła sprostać oczekiwaniom reklamodawców w IV kwartale. Ponadprzeciętne wahania wskaźników widoczności reklam w ciągu ostatniego roku wskazują, że na polskim rynku reklamy online jest deficyt miejsc reklamowych o wysokiej jakości w porównaniu z innymi krajami europejskimi - wyjaśnia Hubert Świtalski, country manager Meetrics.

Meetrics w swoich badaniach opiera się na definicji Viewability rekomendowanej przez IAB i Media Rating Council. Reklama jest uważana za widoczną jeśli co najmniej 50 proc. jej powierzchni jest widoczna na ekranie przez co najmniej sekundę. Dla reklam wideo, rekomendowana jest zasada „50/2", co oznacza, że co najmniej 50 proc. powierzchni reklamy musi być widoczne przez 2 sekundy.

Dołącz do dyskusji: Spada widoczność reklam display w Polsce. Najgorszy wynik w 2020 roku

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Noro
Ja i mój adbloker uwielbiamy te reklamy
0 0
odpowiedź
User
Branżowy
Znając jakoś pomiarów Meetrics to zwyczajnie mogli coś spierdzielić po swojej stronie, stąd spadki
0 0
odpowiedź