SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Spadł całkowity czas spędzany na Instagramie, zyskują Facebook i TikTok

O 8 proc. w sierpniu 2022 roku spadł całkowity czas korzystania z Instagrama w USA rok do roku. W tym samym czasie o 9 proc. wzrosła liczba godzin spędzana przez użytkowników na TikToku. Jak mówi Wojtek Kardyś, jest kwestią czasu, kiedy podobny trend zaobserwujemy w Polsce.

Jak wynika z danych Morgan Stanley, w sierpniu br. całkowity czas spędzony przez użytkowników w USA na Instagramie zmalał o 8 proc. rok do roku. W tym samym okresie wzrósł o 3 proc. czas korzystania z Facebooka i o 9 proc. - z TikToka.

„Spadek czasu spędzonego na Instagramie o 8 proc. rok do roku jest szczególnie niepokojący, ponieważ podchodziliśmy optymistycznie do »odwrócenia« strategii META w lipcu (wolniejsze dążenie w kierunku krótkich filmów i koncentrowanie się w dalszym ciągu na relacjach społecznych), które mogłoby pomóc poprawić sierpniowe trendy w porównaniu z lipcem” – mówił analityk Morgan Stanley, cytowany przez Investing.com. „Naszym zdaniem ważne jest, aby META jasno określiła trendy w nadchodzącym ogłoszeniu wyników za trzeci kwartał w październiku, aby jasno opisać, czy czas spędzony w USA rzeczywiście rośnie i czy te dane podmiotów zewnętrznych są niedokładne” - dodał.

- Podchodziłbym ostrożnie do tych danych, bo rynek amerykański rządzi się swoimi prawami, społeczeństwo jest tam inaczej zdigitalizowane niż w Europie czy na Bliskim Wschodzie – mówi Wojtek Kardyś, ekspert od komunikacji internetowej. - Jeżeli chodzi o Polskę, nie zauważyłem takich spadków, bazując na najnowszych badaniach – dodaje.

Spadek częstotliwości korzystania z Instagrama to naturalne zjawisko

Jak jednak zaznacza, Ameryka wyznacza trendy jeśli chodzi o wydarzenia w Europie. - Spadek częstotliwości korzystania z Instagrama jest czymś naturalnym, można było się go spodziewać. Ludzie przerzucają swój czas na TikToka, Instagram z tym próbuje walczyć i zapowiedział, że w przyszłości większość jego treści to będą krótkie filmiki – mówi ekspert.

Czy to jednak ludzi przekona? - Instagram wyrósł na zdjęciach. Przekształcenie go teraz w TikToka może się nie powieść. Ale nie ma na TikToka innego sposobu. Jak widać po danych, użytkownicy zadecydowali: wolą TikToka od Instagrama. Zresztą wszystko w internecie ma swój cykl: instagramerzy, platformy społecznościowe. Na początku była faza na Facebooka, potem Instagram, one minęły. YouTube się trzyma, bo nie ma dla niego alternatywy. Teraz TikTok jest na fali wznoszącej – ocenia Kardyś.

- W Polsce nie zauważyłem jeszcze spadków Instagrama, ale to kwestia czasu, kiedy wzrost TikToka przełoży się na spadek liczby jego użytkowników. Żaden portal nie rósł tak szybko jak TikTok. To, co może go faktycznie zatrzymać, to geopolityka. On jest chiński, a już Donald Trump chciał, żeby został wykupiony przez Microsoft. Ale to się nie powiodło – dodaje Kardyś.

Jak wynika z danych Mediapanel, w sierpniu br. aplikacja YouTube miała 23,16 mln użytkowników, średni czas spędzany tam przez użytkownika wyniósł 15 godzin, 39 minut i 16 sekund. Aplikacja Facebooka miała 22,23 mln użytkowników i 16 godzin, 11 minut i 9 sekund średniego czasu korzystania, Instagram - 11,62 mln użytkowników i 5 godzin, 26 minut i 26 sekund średniego czasu korzystania, a TikTok – 10,55 mln użytkowników oraz 23 godziny, 12 minut i 47 sekund średniego czasu korzystania.

Dołącz do dyskusji: Spadł całkowity czas spędzany na Instagramie, zyskują Facebook i TikTok

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Max
Kardyś rzekł tak. A Piszczałkiewicz z Wąchocka twierdzi, że wręcz przeciwnie. No i nie wiem, jak żyć
odpowiedź
User
itf
Insta to już dno, coraz więcej botów niż normalnych użytkowników
odpowiedź