SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Spadła sprzedaż gazet w 2009 roku

W 2009 roku spadła sprzedaż wszystkich codziennych gazet ogólnopolskich. Najwięcej straciły „Parkiet” i „Puls Biznesu”. Szczegóły w raporcie portalu Wirtualnemedia.pl.

 Liderem sprzedaży ogółem* dzienników ogólnopolskich pozostaje "Fakt", wydawany przez Axel Springer Polska. Sprzedaż gazety w 2009 r. wyniosła 466 533 egz., czyli o 5,8 proc. mniej niż w 2008 roku - wynika z najnowszych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż zajmującej drugie miejsce "Gazety Wyborczej" (Agora SA) wyniosła 338 666 egz. Jest to wynik o 14 proc. słabszy niż w 2008 roku.

Na trzecim miejscu utrzymał się "Super Express" (Murator SA), który zmniejszył swoją sprzedaż o 5,9 proc. do 191 746 egz.

Za podium znalazła się "Rzeczpospolita". Tytuł wydawany przez Presspublikę zanotował w ub.r. wynik na poziomie 117 079 egz., co oznacza spadek o 13,9 proc. wobec analogicznego okresu poprzedniego roku.

Na piątym miejscu znalazł się "Dziennik Gazetę Prawną" (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż wyniosła 82 803 egz.. Dane te obejmują sprzedaż ogółem „Gazety Prawnej” od stycznia do września 2009 roku oraz dane „Dziennika Gazety Prawnej” z okresu od września do grudnia ub.r.

Największy spadek zanotował znajdujący się na ostatnim miejscu „Gazeta Giełdy Parkiet” (Presspublica), której sprzedaż spadła o 24,2 proc. do 7 677 egz. 

Wirtualnemedia.pl 2009 2008
ZKDP Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem* Średni nakład jednorazowy Sprzedaż ogółem
Fakt 633 782 466 533 671 160 495 358
Gazeta Wyborcza 489 671 338 666 561 575 393 573
Super Express 315 928 191 746 341 676 203 771
Rzeczpospolita 187 113 117 079 209 824 135 935
Dziennik Gazeta Prawna 123 785 82 803 - -
Przegląd Sportowy 105 237 57 583 116 680 64 332
Futbol News 110 410 25 204 - -
Puls Biznesu 21 504 15 128 27 279 18 391
Parkiet 17 598 7 677 25 141 10 125


 




* sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie - taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W prasie przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianie płatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedaż w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
 

  • Więcej informacji:
  • Zkdp

Dołącz do dyskusji: Spadła sprzedaż gazet w 2009 roku

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Prasoznawca
To już było ! A dlaczego przy tej informacji jest logo Faktu, który stracił najmniej na rynku ? Coś tu nie tak z rzetelnością dziennikarską .....
0 0
odpowiedź
User
walter
Prasoznawco co już było?
umiesz czytać i dodatkowo jeszcze myśleć?
0 0
odpowiedź
User
rademenes
Jestem ciekaw jak mocno musi spaść sprzedaż aby "spece" w wydawnictwach zrozumiały, że dotychczasowa polityka jest błędna, lub by właściciel wydawnictw zrozumieli, że "spece" nadają się do sprzedaży kartofli a nie do pracy w mediach. Ale obawiam się, że pójścia po rozum do głowy nigdy nie będzie. Po prostu tytuły będą padać jak muchy. I dobrze im tak.
0 0
odpowiedź