Spadła widownia Formuły 1 w Polsacie
Właśnie minął półmetek tegorocznego sezonu Formuły 1, którą na swojej antenie pokazuje Telewizja Polsat. Transmisje z zawodów, które się do tej pory odbyły, miały mniej widzów niż te w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Średnia oglądalność relacji z kwalifikacji i dziesięciu zawodów głównych, które zostały zorganizowane w okresie od 28 marca do 26 lipca br., wyniosła 1,81 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 22,36 proc. w grupie 4+ i 27,69 proc. w 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Dla porównania, rok temu transmisje z zawodów Formuły 1 po dziesięciu wyścigach miały w Polsacie średnio 1,85 mln widzów, a udział stacji wynosił odpowiednio 26,06 proc. i 31,61 proc. Najchętniej oglądanymi zawodami w tym roku był wyścig o Grand Prix Australii, który 6 czerwca br. obejrzało 2,83 mln osób.
Mimo nieznacznego spadku widowni, w czasie nadawania transmisji z wyścigów bolidów Polsat pozostaje liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajmuje wtedy TVP 2 z udziałem wynoszącym 21,58 proc., dalej zaś plasują się: TVP 1 (17,47 proc.) i TVN (7,83 proc.).
Przed i po transmisjach na antenie Polsatu obejrzeć można też studio Formuły 1. Od początku sezonu jego średnia oglądalność wyniosła 880 tys. widzów, a udział ukształtował się na poziomie 11,32 proc. w grupie 4+ i 14,18 proc. w 16-49.
Oglądalność zawodów Grand Prix Formuły 1
i kwalifikacji
Widownia konkurencyjnych stacji w czasie
transmisji
Profil widowni zawodów i kwalifikacji
Formuły 1
Dołącz do dyskusji: Spadła widownia Formuły 1 w Polsacie