SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Śpiewające gwiazdy Polsatu straciły widzów i reklamodawców

Piąta seria show 'Jak oni śpiewają' miała najmniejszą widownię w historii programu, ale zapewniła Polsatowi pozycję wicelidera w swoim paśmie emisji tuż za TVP 1. Przyniosła ona stacji z reklam jednak tylko połowę tego, co zeszłej wiosny. Losy kolejnej edycji show się ważą.

Średnia oglądalność piątej edycji muzycznego widowiska Polsatu wyniosła 3,08 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 22,09 proc. w grupie 4+ i 18,66 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

To najmniejsza widownia spośród wszystkich wyemitowanych dotychczas serii "Jak oni śpiewają", bowiem pierwsza pokazywana wiosną 2007 roku miała 4,5 mln widzów, druga - 4,11 mln, trzecia - 3,58 mln, a czwarta wyemitowana zeszłej jesieni - 3,23 mln.

- Wyników piątej serii nie można porównać z wynikami pierwszej czy drugiej edycji, ale jesteśmy z nich zadowoleni. Udział programu w rynku był bowiem wyższy od średniego udziału całej stacji - podkreśla Tomasz Matwiejczuk, rzecznik prasowy Polsatu.

W sobotnim paśmie po 20.00 Polsat znalazł się tej wiosny na drugim miejscu w rynku telewizyjnym (liderem był tylko przez pierwsze trzy edycje "JOŚ", zeszłej jesieni przegrał z TVN-em). Natomiast teraz lepsze wyniki w czasie emisji show osiągała Jedynka, nadająca filmy fabularne, które zapewniły jej 25,7 proc. udziału. Na trzecim miejscu uplasował się TVN ("Niania", filmy; 16,43 proc.), a na czwartym - TVP 2 (gł. "Tancerze", "Kanapowy klub kabaretowy", "Hit generator", filmy; 11,49 proc.). W grupie komercyjnej Polsat był jednak trzeci, za TVP 1 i TVN-em.

Wpływy Polsatu z reklam nadawanych wokół piątej serii "Jak oni śpiewają" wyniosły w sumie 23,8 mln zł (dane cennikowe netto bez rabatów), czyli były o połowę niższe niż przy nadawanej zeszłej wiosny trzeciej edycji i o 47 proc. niższe niż jesienią u.br. Wyższe przychody miał też zakończony tydzień wcześniej "Taniec z gwiazdami" TVN-u (35 mln zł).

Na razie Polsat nie zdecydował, czy jesienią pokaże kolejną edycję show. Matwiejczuk tłumaczy nam, że dobre wyniki są argumentem za kontynuacją programu, ale ostateczna decyzja o edycji szóstej zależeć będzie też od innych czynników. Zapaść ma ona w najbliższych tygodniach.

Widownia "Jak Oni śpiewają" odcinek po odcinku
josodcinkipolsat

Oglądalność konkurencji w czasie emisji programu
joskonkurencja

Profil widowni "Jak Oni śpiewają"
josprofilpolsat


Oglądalność poszczególnych edycji show
josedycjepolsat

Dołącz do dyskusji: Śpiewające gwiazdy Polsatu straciły widzów i reklamodawców

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl