Sponsorzy polskiej ligi piłki nożnej zyskali dzięki telewizji 170 mln zł
Sponsorzy polskiej ligi piłkarskiej dzięki ekspozycji marek czasie transmisji i programów telewizyjnych zyskali w zakończonym niedawno sezonie co najmniej 170 mln zł - wynika z badania z badania Pentagon Research. Najczęściej wyświetlane było logo firmy Allianz, a największą wartość zyskały emisje znaku Ekstraklasy, organizatora tych rozgrywek.
Loga sponsorów polskiej ligi piłki nożnej od września ubiegłego roku do maja obecnego roku 123 tys. razy pojawiały się w czasie transmisji i programów emitowanych w TVP1, TVP2, paśmie wspólnym TVP Info, TV Polonia, TVN, TVN24, TVN TURBO, Polsacie, Polsacie Sport i TV4. Łączny ekwiwalent reklamowy tych ekspozycji wyniósł 170 mln zł, a ponieważ badanie zrealizowane przez firmę Pentagon Research nie objęło stacji Canal+ i Orange Sport, które transmitują te rozgrywki, zyski marketingowe sponsorów były jeszcze wyższe.
Najwięcej razy - ponad 12 tys. - na ekranie pojawiało się logo firmy Allianz sponsorującej Górnik Zabrze, a ponad 8 tys. razy wyświetlany był znak Ekstraklasy, firmy organizującej mecze polskiej ligi piłkarskiej. Prawie 4 tys. ekspozycji zaliczył Adidas, ponad 3 tys. - Warka, a po ok. 2,5 tys. - Bwin.com i Umbro. Pod względem wartości reklamowej tych emisji zdecydowanie najwięcej zyskała Ekstraklasa, natomiast Allianz zajął dopiero 18. miejsce, notując zyski marketingowe niższe od firm, których loga pojawiały się podczas relacji z zakończonego sezonu polskiej ligi piłkarskiej po ok. 1 tys. razy. Marki najczęściej (87 proc. ekspozycji) były pokazywane jako napisy na bandach wokół boisk, a znacznie rzadziej eksponowano je na strojach zawodników.
Dołącz do dyskusji: Sponsorzy polskiej ligi piłki nożnej zyskali dzięki telewizji 170 mln zł