SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tygodniki opinii tracą czytelników. Najbardziej „Fakty i Mity” i „Sieci”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii w październiku br. był „Gość Niedzielny”. Wzrostem pochwalić się mógł tylko „Tygodnik Powszechny”, a na czele spadków znalazły się „Fakty i Mity” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W segmencie tygodników opinii liderem pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku 2017 roku wyniosła 118 695 egz. Było to o 4,75 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Wiceliderem „Polityka” (Polityka). Jej wynik sprzedażowy zmniejszył się o 12,74 proc. do 100 761 egz.

Podium uzupełnia „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w październiku br. wyniosła 89 403 egz., po spadku o 17,17 proc.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 53 508 egz., po spadku o 21,06 proc. Tygodnik ten do końca lipca br. ukazywał się pod nazwą „W Sieci”. Wynika to z wydanego wyroku Sądu Apelacyjnego w Warszawie w procesie wytoczonym wydawcy przez Gremi Media.

Oczko niżej uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł w dół o 18,47 proc. do 40 232 egz.

Z ósmego na siódme miejsce awansował „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który pochwalić się mógł jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 17,57 proc. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 26 146 egz.

Na ósmą lokatę spadł z kolei tygodnik „Fakty i Mity” (Błaja News), który kontrolowany jest przez ZKDP od października ub.r. Jego średni wynik w październiku br. wyniósł 24 743 egz., po spadku o 23,92 proc. - największym w zestawieniu.

W październiku br. w porównaniu do września br. największy wzrost średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii osiągnął „Tygodnik Powszechny”, którego wynik zwiększył się o 6,55 proc.

Największy spadek, wynoszący 7,26 proc., zanotował tutaj z kolei „Newsweek Polska”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

Dołącz do dyskusji: Tygodniki opinii tracą czytelników. Najbardziej „Fakty i Mity” i „Sieci”, tylko „Tygodnik Powszechny” na plusie

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xm
Tygodnik Powszechny zyskuje, bo jako jedyny nie traktuje swoich czytelników jak idiotów, w przeciwieństwie do Newsweeka, Sieci czy innego Od Rzeczy.
0 0
odpowiedź
User
Magnus
Albo autor ma błędne dane albo coś jest nie tak. Rok do roku spadek największy ma niby Sieci (-21%) a autor pisze, że najwięcej straciło Do Rzeczy (-18%). Ponadto z tabeli wynika, że Sieci nikt nie prenumeratę, a Newsweek i Polityka mają prenumeratę śladówą
0 0
odpowiedź
User
Romuś
Te spadki są przerażające. Jako społeczeństwo głupiejemy w zastraszającym tempie. Niedługo zamienimy się w funkcjonalnych analfabetów czerpiących wiedzę o świecie z memów.
I nie ma co się pocieszać Tygodnikiem Powszechnym.
Wzrost o 17% wygląda imponująco, ale to tylko 4 tysiące czytelników więcej, a tymczasem same tylko "Sieci" straciły 8 tysięcy czytelników.
0 0
odpowiedź