SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

4 serwisy płatne streamingowe w przeciętnym gospodarstwie domowym

Choć mogłoby się wydawać, że rynek serwisów streamingowych jest już nasycony, to liczba ich subskrybentów będzie nadal rosła. Przynajmniej w Stanach Zjednoczonych. Digital TV Research prognozuje, że w 2027 w USA będzie ich 458 mln. Przeciętne gospodarstwo domowe będzie płacić za ponad 4 platformy.

W USA mieszka 329,5 mln osób. Pod koniec 2021 roku subskrypcji było 354 mln. Chodzi zarówno o odpłatne pakiety takich serwisów jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+, HBO Max, Paramount+, jak i darmowe z reklamami (np. Peackock, YouTube). Liczba ujęta w raporcie nie obejmuje serwisów sportowych. Stany Zjednoczone to najbardziej rozwinięty rynek medialny. Trendy stamtąd przeważnie docierają do Europy. Do raportu dotarł serwis BroadbandTVNews.

Zobacz także: Młodzi wolą streaming od płatnej telewizji

Prawie każdy dom z telewizją z jedną subskrypcją

Według najnowszego raportu Digital TV Research, około 86 proc. gospodarstw domowych z telewizją będzie subskrybować co najmniej jedną platformę SVOD do 2027 roku. Przeciętne gospodarstwo domowe SVOD zapłaci za 4,37 platformy SVOD. Netflix pozyska tylko 2 miliony subskrybentów w latach 2021-2027. Nowsze platformy, takie jak Disney+ (12 mln), Paramount + (dodatkowe 26 mln) i HBO Max (31 mln).

Zobacz także: Disney+ pokona w Polsce Netfliksa? „Może mieć mały problem"

- Niektórzy twierdzili niedawno, że amerykański rynek SVOD jest już nasycony. Chociaż spodziewamy się pewnego spowolnienia dla bardziej uznanych graczy, wciąż istnieje duży wzrost dla młodszych platform, takich jak Disney+, Paramount+ i HBO Max - ocenił Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research.

W Polsce rynek platform streamingowych dopiero się rozwija. Bezkonkurencyjnym liderem jest Netflix. Na rynku działają też jednak m.in. Canal+ online, Player, Polsat Box Go, Viaplay. 8 marca zadebiutuje br. zadebiutuje nad Wisłą HBO Max. Latem spodziewany jest debiut Disney+, a jesienią SkyShowtime.

Dołącz do dyskusji: 4 serwisy płatne streamingowe w przeciętnym gospodarstwie domowym

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl