Sukces prasowy Kamis-Przyprawy
Kamis-Przyprawy S.A. zyskuje zabezpieczenie pozwu w sprawie przeciwko wydawnictwu Floyd Press Floyd Press
W lutym br. firma Kamis-Przyprawy S.A złożyła pozew o zakazanie czynów nieuczciwej konkurencji spółce Floyd Press, wydającej miesięcznik "Świat Konsumenta". Prawomocne postanowienie sądu w tej sprawie zostało wydane.
Decyzją Sądu Okręgowego w Warszawie Wydział XVI Gospodarczy Spółka Kamis-Przyprawy S.A uzyskała zabezpieczenie swojego powództwa poprzez zakazanie pozwanemu wydawnictwu Floyd Press Sp. z o.o. w Warszawie wprowadzania do obrotu w jakiejkolwiek formie artykułu pt. "Nie pieprz bez sensu" zamieszczonego w piśmie "Świat Konsumenta" nr 9/2003 oraz wyników testów pieprzu, w tym zaniechania dalszego udostępniania odpłatnego lub nieodpłatnego tego artykułu osobom trzecim. Tym samym zarówno wydawnictwo Floyd Press jak i firmy, które zakupiły prawa do wykorzystania w celach marketingowych i reklamowych spornej publikacji oraz kwestionowanych wyników badań, muszą zaniechać dalszych działań opierających się o treść ww. artykułu, gdyż naruszają one obowiązujące prawo. Niezależnie od powyższego, działania takie będą wprowadzać w błąd opinię konsumentów oraz wyrządzą wymierne szkody spółce Kamis-Przyprawy S.A. Dotyczy to przede wszystkim firmy Prymat Sp z o.o., która w prowadzonej kampanii prasowej powołuje się, na będącą przedmiotem sporu, publikację.
Firma Kamis-Przyprawy S.A złożyła pozew o zakazanie czynów nieuczciwej konkurencji spółce Floyd Press, wydającej miesięcznik "Świat Konsumenta". Sprawa trafiła do sądu po tym jak w numerze wrześniowym "Świata Konsumenta" opublikowany został artykuł zawierający nierzetelne wyniki badań a redakcja odmówiła przekazania materiałów do analizy niezależnym, akredytowanym laboratoriom. W związku z odrzuceniem prośby o weryfikację wyników testów i odmową sprostowania, firma Kamis-Przyprawy S.A pozwała Floyd Press zarzucając jej dopuszczenie się czynu nieuczciwej konkurencji polegającego na publikacji i rozpowszechnieniu nieprawdziwych danych dotyczących jakości towaru sprzedawanego przez Kamis - Przyprawy S.A. oraz posługiwanie się w tym procederze nierzetelnymi wynikami badań i faktyczne stosowanie reklamy porównawczej.
Jednocześnie, próbki tej samej partii produktu pieprzu czarnego mielonego przekazane zostały przez firmę Kamis do niezależnego laboratorium Polskiego Centrum Badań i Certyfikacji. W dwukrotnym badaniu wykazano, że produkt Kamis spełnia w każdym parametrze normy jakości. Przesłane wyniki PCBC zostały zanegowane przez redakcję "Świata Konsumenta".
Dołącz do dyskusji: Sukces prasowy Kamis-Przyprawy