SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

T-Mobile, Adidas, Allianz - najwięksi reklamodawcy wideo w polskiej sieci, spoty najczęściej na Facebooku

T-Mobile, Adidas i Allianz to najczęściej wyświetlane kampanie wideo online minionego miesiąca. Facebook, YouTube i Grupa TVN to z kolei wydawcy, na stronach których najczęściej emitowano spoty wideo - wynika z danych Gemiusa.

Marzec był w tym roku miesiącem kampanii sezonowych. Wczesny termin świąt wielkanocnych oznaczał, że przez cały miesiąc oglądaliśmy kampanie świąteczne - rządziły spoty majonezu (Majonez Kielecki), żurku (Krakus, Winiary) i czekoladowych króliczków lub jajek (Lindt i Milka). Między innymi dzięki temu branża spożywcza otwiera marcowy ranking, choć oczywiście przyczyniły się do tego także płatki śniadaniowe Nestle (Lion, Fitness, Cini Mini).

Zdecydowane ocieplenie sprawiło, że bardzo intensywną kampanię pod koniec marca rozpoczęło Oponeo.pl zachęcając do zmiany opon na letnie. Poza tym IKEA namawiała do wiosennych porządków, a Zalando - do zmiany garderoby. Jednymi z najchętniej oglądanych były też reklamy wideo online Adidasa. Mimo, że cała branża odzieżowa zamyka pierwszą dziesiątkę, to patrząc na ranking marek Adidas jest na drugim miejscu.

Wraz ze zmianą pory roku wydawcy rozpoczęli promocję swoich wiosennych ramówek. Liderem był w marcu TVN, przed MTV i Grupą Onet, która promowała swoją ramówkę w stylu wydawców telewizyjnych. Cała trójka wykorzystywała poza własną powierzchnią również wideo na Facebooku. W branży związanej z mediami, która zamyka pierwszą trójkę, znalazła się także Grupa Google (promocja 10-lecia YouTube'a), czy filmy promowane przez United International Pictures.

W marcu aktywne były również branże: rozrywkowa (zdominowana przez gry), związana z kosmetykami i higieną osobistą (z dużymi kampaniami Head&Shoulders i Blend-a-med), telekomunikacyjna (zdominowana przez T-Mobile), motoryzacyjna (Renault, Mazda i Citroen), farmaceutyczna (z dominującą kampanią Manti Fresh) oraz finansowa (z bardzo intensywną kampanią Allianz).

Według badania gemiusAdReal, w marcu br. na komputerach osobistych odnotowano w Polsce 1 521 059 727 emisji reklam wideo online, które dotarły do 19 208 994 użytkowników internetu. Zasięg kampanii reklamowych online wśród polskich użytkowników sieci to blisko 79 proc., a wśród internautów korzystających z komputerów osobistych - 87 proc.

Badanie gemiusAdReal jest realizowane na reprezentatywnej próbie polskich internautów korzystających z najpopularniejszych przeglądarek (Firefox, Chrome, Opera) na PC. Dane o strukturze i wielkości populacji internautów w Polsce pochodzą z badania gemiusAudience. Udziały ilościowe w rozpoczętych emisjach reklam wideo (In-Stream, In-Display, social) pokazują skalę kampanii i ogólną strategię inwestowania, ale nie odzwierciedlają wydatków.

Dołącz do dyskusji: T-Mobile, Adidas, Allianz - najwięksi reklamodawcy wideo w polskiej sieci, spoty najczęściej na Facebooku

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
lobster
Nie no, z tej top trójki to tmobile zjadł konkurencję :D

Preiss i Kot, video 360 z Cleo (śmigało na FB dłuższy czas) to robota pierwsza klasa :)
Mój typ zdecydowanie!
0 0
odpowiedź
User
Kris
Teraz aby firma została w internecie zauważona to musi mieć dobrą reklamę :D z teh piątki firm, reklamy tmobile wymiatają.
0 0
odpowiedź
User
mit
T-mobile wymiata! Kinga Preiss jest moją absolutną faworytką :)
0 0
odpowiedź