SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

TBWA pomaga zmienić 'wyrok'

Ruszyła społeczna kampania pt. 'Wyrok' przygotowana przez agencję TBWA dla Fundacji Urszuli Jaworskiej.

Celem kampanii, która potrwa do końca marca br., jest pozyskanie funduszy na badania potencjalnych dawców szpiku kostnego zarejestrowanych w Banku Dawców Szpiku założonym przez Fundację.

    

Kampania obejmuje telewizję, outdoor, radio oraz kino. Firma AMS udostępniła 500 citylightów oraz kilkadziesiąt billboardów. Patronat nad kampanią objął PKO Bank Polski, który regularnie wspiera kilkadziesiąt fundacji i stowarzyszeń, Telewizja Polska, Polskie Radio oraz siec Kinoplex. Spot reklamowy z udziałem znanego dziennikarza Zygmunta Chajzera, który osobiście zaangażował się w akcję Fundacji, emitowany jest w stacjach telewizyjnych: Club, Romantica, Kino Polska, TV4, VH1 i Polsat oraz w sieci kin Kinoplex. Reklamę radiową usłyszeć można w Programie 1 Polskiego Radia.

Głównym celem Fundacji Urszuli Jaworskiej jest tworzenie rejestru niespokrewnionych dawców szpiku kostnego oraz pozyskiwanie środków pieniężnych na sfinansowanie badań potencjalnych dawców. Do tej pory w Banku Dawców Szpiku Fundacji Urszuli Jaworskiej zarejestrowanych zostało ponad 30 tys. osób, z czego 18 tys. nadal czeka na badania. Dzięki dotychczasowej działalności Fundacji udało się pomyślnie przeprowadzić dwadzieścia cztery zabiegi pobrania szpiku kostnego od niespokrewnionych dawców. Zaledwie 20% chorych na białaczkę może otrzymać szpik od członka swojej rodziny. Fundacja daje nadzieję i szansę pozostałym 80% chorym, których uratować może jedynie przeszczep od niespokrewnionego dawcy.

„Z doświadczenia wiemy, że drastyczne ujęcie tematu w kampaniach daje pozytywne efekty. Dlatego i tym razem zdecydowaliśmy się na niekonwencjonalny sposób odwołania się do sumienia odbiorcy przekazu. Przecież wyrok śmierci można jeszcze zmienić. Wystarczy tylko odrobina chęci by uratować kolejne życie, kolejne dziecko” – przyznaje Malina Wieczorek, Non Profit & Art Promotion Director TBWATelescope.

Cel kampanii: pozyskanie funduszy na badania dawców szpiku
Klient: Fundacja Urszuli Jaworskiej
Przedstawiciel klienta:
Agencja: TBWA
Przedstawiciel agencji: Malina Wieczorek TELESCOPE
Creative director: Bartek Bartoszek
Art director: Arek Pawlik, Jarek Spuła
Copywriter: Tomek Zieliński
Media: TV, outdoor, kino, radio
Czas trwania: styczeń - marzec.

Dołącz do dyskusji: TBWA pomaga zmienić 'wyrok'

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl