„Tele Świat” liderem po trzech kwartałach. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie na dwutygodniki
W pierwszych trzech kwartałach br. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników telewizyjnych był „Tele Świat”. Większość tytułów zanotowało spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Ekran TV”. Zyskały jedynie „Tele Max” i „Super TV”, będące wcześniej tygodnikami.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem magazynu „Tele Świat” (Wydawnictwo Bauer) w pierwszych trzech kwartałach 2014 roku wyniosła 351 027 egz. Była ona o 5,45 proc. mniejsza niż w analogicznym okresie 2013 roku.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugie miejsce zajął także wydawany przez Bauera dwutygodnik „TV 14”. W badanym okresie osiągnął on wynik na poziomie 191 845 egz., po spadku o 5,42 proc.
Na podium uplasował się jeszcze „Telemax” (Wydawnictwo Bauer). Jego średni wynik w okresie od 31 marca (wtedy stał się dwutygodnikiem) do końca września br. wyniósł 167 492 egz., podczas gdy rok wcześniej w cyklu tygodniowym sprzedawał się w liczbie 163 762 egz.
Natomiast czwarte miejsce zajął „Super TV” (ten sam wydawca) z wynikiem w okresie od 7 kwietnia do końca września br. wynoszącym 149 105 egz. W pierwszych trzech kwartałach ub.r. ukazując się co tydzień magazyn ten notował sprzedaż na poziomie 144 145 egz.
„Telemax” i „Super TV” zmieniając częstotliwość wydawniczą zwiększyły do 96 stron swoją objętość (wcześniej wynosiła ona 56 stron) i zdrożały z 1,20 zł do 1,50 zł (więcej na ten temat).
Ostatnią pozycję w rankingu zajął „Ekran TV” (Press-Media) ze średnią sprzedażą ogółem w pierwszych dziewięciu miesiącach br. na poziomie 56 447 egz. Magazyn ten w skali roku zanotował największą stratę w zestawieniu wynoszącą 14,27 proc.
Wirtualnemedia.pl |
I-III kwartał |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
525 425 |
351 027 |
351 027 |
543 687 |
376 264 |
371 264 |
TV14 |
305 729 |
191 845 |
191 845 |
304 418 |
202 836 |
202 836 |
Tele Max |
262 449 |
167 492 |
167 492 |
249 715* |
163 762* |
163 762* |
Super TV |
257 198 |
149 105 |
149 105 |
230 628* |
144 145* |
144 145* |
Ekran TV |
107 688 |
56 447 |
56 447 |
110 477 |
65 844 |
65 844 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
We wrześniu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników telewizyjnych również był „Tele Świat”, którego wynik względem września 2013 roku zmniejszył się o 10,55 proc. do poziomu 331 111 egz. Drugie miejsce zajął magazyn „TV 14” (182 983 egz.; spadek o 2,26 proc.).
Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Ekran TV” - było to 20,84 proc. do 49 393 egz.
Wirtualnemedia.pl |
wrzesień |
|||||
ZKDP |
2014 |
2013 |
||||
Tytuł |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Średni nakład jednorazowy |
Rozpow. płatne razem |
Sprzedaż ogółem |
Tele Świat |
489 936 |
331 111 |
331 111 |
549 931 |
370 143 |
370 143 |
TV14 |
274 970 |
182 983 |
182 983 |
289 949 |
187 219 |
187 219 |
Tele Max |
231 619 |
157 139 |
157 139 |
238 342* |
155 299* |
155 299* |
Super TV |
229 943 |
141 300 |
141 300 |
218 558* |
140 637* |
140 637* |
Ekran TV |
96 525 |
49 393 |
49 393 |
103 440 |
62 395 |
62 395 |
* wyniki tygodników „Tele Max” i „Super TV”
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.
Dołącz do dyskusji: „Tele Świat” liderem po trzech kwartałach. „Tele Max” i „Super TV” zyskały po zmianie na dwutygodniki