Telewizja Joost zamyka biznes
Telewizja internetowa Joost zapowiedziała zmianę swojego profilu działalności i redukcję zatrudnienia.
Joost została stworzona w 2007 roku przez Niklas Zennstroma i Janus Friisa, twórców serwisów Skype i Kazaa. Nie udało jej się jednak przyciągnąć dużej liczby użytkowników i nawiązać skutecznej rywalizacji z takimi serwisami jak YouTube, Hulu, DailyMotion czy Veoh.
Z danych firmy Compete wynika, że w maju Joost odwiedziło tylko 643.365 unikalnych internautów. To co prawda o 23 procent więcej niż w kwietniu, ale wyraźnie mniej w porównaniu z YouTube (76,4 mln) czy Hulu (8,2 mln).
Teraz Joost zamierza skoncentrować się na dostarczaniu swojej technologii przekazu wideo online firmom medialnym, operatorom kablowym i satelitarnym, nadawcom, a także innym internetowym serwisom.
"Podjęliśmy decyzję o zmianach. W tych trudnych ekonomicznie czasach coraz trudniej jest funkcjonować jako niezależna, wspierana reklamami platforma wideo online" - oświadczył Mike Volpi, dyrektor wykonawczy Joost, który rezygnuje ze swojego stanowiska i będzie pełnił funkcję prezesa. Zastąpi go Matt Zelesko, obecnie wiceprezes firmy ds. technicznych.
Zmiany te poskutkują również redukcją zatrudnienia, ale nie wiadomo na jaka skalę. Obecnie w londyńskim i nowojorskim biurze Joost pracuje ponad 100 osób.
Dołącz do dyskusji: Telewizja Joost zamyka biznes