Telewizja źródłem informacji na temat programów
51 procent amerykańskich nastolatków uzyskuje informacje na temat nowych programów telewizyjnych w tradycyjny sposób, czyli z telewizyjnych reklam i zwiastunów.
Jak informuje serwis MediaPost Publications, powołując się na badanie firmy OTX (Online Testing eXchange) i serwisu społecznościowego eCrush, ważnym źródłem informacji są też tutaj znajomi lub sympatie (33 procent) oraz inne dzieci w szkole (28 procent).
Następne w kolejności okazały się: reklamy internetowe (26 procent), reklamy w kinach (25 procent), rodzina (23 procent), reklamy w czasopismach (22 procent), internetowe serwisy stacji telewizyjnych (19 procent), telewizyjne programy rozrywkowe i informacyjne (18 procent), reklamy radiowe (16 procent), programy radiowe (13 procent), artykuły lub recenzje w prasie (12 procent), reklamy zewnętrzne i billboardy (11 procent), serwisy społecznościowe (11 procent), internetowe serwisy rozrywkowe (11 procent), internetowe serwisy wideo (10 procent), blogi (7 procent) oraz reklamy w prasie codziennej (7 procent).
Z badania OTX i eCrush wynika także, że 70 procent amerykańskich nastolatków najbardziej interesujące ich programy zamierza oglądać o wyznaczonej porze w telewizji. 21 procent obejrzy je korzystając z DVR, VCR lub nagrywarki DVD, 9 procent skorzysta z usługi "wideo na żądanie" (VoD), 7 procent ściągnie je lub obejrzy za pośrednictwem Internetu, 4 procent poczeka aż dany program ukaże się na płycie DVD, a 3 procent kupi dany program w iTunes lub na innej podobnej stronie internetowej.
Badanie zostało przeprowadzone na początku sierpnia bieżącego roku. Wzięło w nim udział 750 amerykańskich nastolatków w wieku od 13 do 17 lat.
źródło: MediaPost Publications
Dołącz do dyskusji: Telewizja źródłem informacji na temat programów