Telewizyjne hity 2002
Sport najpopularniejszy
Według danych TNS OBOP Polacy interesują się sportem i chętnie poświęcają czas telewizyjnym transmisjom z rozgrywek sportowych. Wydarzenia takie jak: relacje ze skoków narciarskich z udziałem Adama Małysza oraz mecze piłki nożnej rozegrane w ramach Mistrzostw Świata Korea-Japonia 2002 zdominowały ranking najlepiej oglądanych programów telewizyjnych w ubiegłym roku. Cieszyły się one równie dużym zainteresowaniem jak transmisje z wizyty Jana Pawła II i ulubione seriale Polaków: "Na dobre i na złe", "Klan" czy "M jak miłość".
|
Data |
Stacja |
Program |
tys. |
1 |
2002-02-13 |
TVP 1 |
SALT LAKE SKOKI NAR. |
13844,12 |
2 |
2002-01-20 |
TVP 1 |
SKOKI NAR. PŚ ZAKOPANE |
11998,88 |
3 |
2002-02-10 |
TVP 1 |
|
11393,48 |
4 |
2002-12-15 |
TVP 2 |
NA DOBRE I NA ZŁE |
10251,68 |
5 |
2002-01-01 |
TVP 1 |
TELEEXPRESS* |
9624,91 |
6 |
2002-08-16 |
TVP 1 |
TRANSMISJA POW. JANA PAWŁA II |
9617,13 |
7 |
2002-06-30 |
TVP 2 |
PN MŚ 2002: NIEMCY- BRAZYLIA |
9269,2 |
8 |
2002-01-06 |
TVP 1 |
SKOKI NAR. PŚ BISCHOFSHOFEN |
8979,89 |
9 |
2002-01-12 |
TVP 1 |
SKOKI NAR. PŚ WILLINGEN |
8898,99 |
10 |
2002-01-01 |
TVP 1 |
SKOKI NAR. PŚ GARMISCH PART. |
8745,45 |
W ubiegłym roku najwięcej czasu antenowego (godzin emisji) zajęły: seriale i filmy fabularne - ponad 21 tysięcy godzin czyli przeszło 30 % udziałów w ogólnym czasie nadawania. Następne w kolejności były programy rozrywkowe (12,7%), reklama (8,5%), programy dziecięce (6,8%), informacje (4,9%), audycje poradniczo-edukacyjne (2,9%) oraz sport (2,4%). Co ciekawe zupełnie inną kolejność otrzymamy - w rankingu kategorii programów - jeśli porównamy udział w czasie nadawania z udziałem w czasie poświęconym na oglądanie tych programów. W takim zestawieniu na pierwszym miejscu znalazły się programy informacyjne i sport, a w następnej kolejności programy sensacyjno-dokumentalne, film, publicystyka, rozrywka, seriale, reklama i inne typy programów. Oznacza to że programy informacyjne i sport mimo że, nie zajmują najwięcej miejsca w ramówce to jednak cieszą się ogromnym zainteresowaniem widzów.
W roku 2002 oglądaliśmy telewizję średnio przez przeszło 3 godziny dziennie, z czego najwięcej uwagi poświęciliśmy TVP1 (26,5%), TVP2 (20,6%), Polsatowi (18,5%) i TVN (13,8%). Następne w kolejności, według udziałów w rynku, uplasowały się TVP3 (4,4%), TV4 (4%) i TVN Siedem (1,8%). Największy sukces, w stosunku do lat poprzednich, zanotowała telewizja publiczna dzięki utrzymaniu pozycji lidera przez TVP1, wejściu TVP2 na drugie miejsce i znaczącemu zwiększeniu udziałów przez TVP3 (z 3,5% do prawie 5%). Największy spadek zanotował Polsat (z 23% udziałów w roku 2000 i 21% w 2001 na 18,5% w roku 2002). Jednak od jesieni 2002 - dzięki wprowadzeniu znaczących zmian - stacja powoli zmienia ten niekorzystny dla siebie trend. TVN utrzymała dobre prawie 14-procentowe udziały w rynku, natomiast TVN Siedem nie przekroczyła wyników osiąganych przez RTL 7.
Dołącz do dyskusji: Telewizyjne hity 2002