Telewizyjne i internetowe reklamy razem bardziej skuteczne
W przypadku osób, które widziały daną reklamę zarówno w telewizji jak i w internecie, istnieje o wiele większe prawdopodobieństwo, że kupią one promowany produkt, niż w przypadku osób, które widziały reklamę tylko w jednym z tych mediów.
Takie wnioski wypływają z badania firmy Thinkbox i organizacji Internet Advertising Bureau (IAB). Testowano w nim 3 tysiące osób oraz sześć kampanii marek motoryzacyjnych, finansowych oraz towarów pierwszej potrzeby (Fast Moving Consumer Goods - FMCG), w których wykorzystano telewizję i internet - informuje serwis Brand Republic.
Łączny wynik dla sześciu kampanii był taki, że odsetek badanych twierdzących, że prawdopodobnie kupią lub będą korzystać z marki w przyszłości wyniósł 40 procent dla tych, którzy widzieli reklamy tylko w jednym medium.
Tymczasem w przypadku osób, które widziały reklamy zarówno w telewizji jak i w internecie, wskaźnik ten wyniósł 61 procent.
Zdaniem Davida Brennana z firmy Thinkbox, badanie to pokazuje media plannerom, ze powinni wykorzystywać internet jako narzędzie uzupełniające do kierowania się do konsumentów, którzy widzieli już daną reklamę w telewizji, zamiast próbować rozszerzyć zasięg kampanii na osoby, które jej nie widziały.
źródło: Brand Republic
Dołącz do dyskusji: Telewizyjne i internetowe reklamy razem bardziej skuteczne